Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2) › Vastaa aiheeseen: Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
Puhelimen ostoprosessi alkaa, kun vanha laite alkaa näyttää rikkoutumisen merkkejä, kuten akku ei kestä enää, toiminnot hidastuu tai ei toimi ollenkaan tai näytössä on kosketus häiriöitä. Minulla on ollut sama merkki jo monta vuotta käytössä, ja olen siihen tykästynyt, eli en edes katso muita merkkejä. Yleensä katson vain saman mallin uudemman version, mikä sopii minun budjettiin. Sitten teen hintavertailua verkossa, ja ostan puhelimen sieltä mistä sen saa halvimmalla.
Monille ostoprosessi on varmasti saman kaltainen, ensin vanha alkaa hajoamaan, tuttu merkki ja halvin hinta. Osa on varmasti nykyään merkki uskollisia, ja he pysyvät samassa, ilman suurempaa tutkimusta, mikä olisi paras merkki tai mitä ominaisuuksia milläkin merkillä on. Jos olet todennut jo yhden merkin tuotteet hyviksi ja toimiviksi ei ole syytä lähteä vertailemaan kilpailijaa, koska riski on suurempi, että tuote ei vastaa odotuksia.