Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2) › Vastaa aiheeseen: Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)

Ostoprosessini älypuhelinta varten alkaa yleensä, kun nykyinen puhelin alkaa hidastella tai sen ominaisuudet eivät enää vastaa tarpeitani, esimerkiksi akun kesto heikkenee tai kameran laatu ei riitä. Tämän jälkeen alan etsiä tietoa netistä: luen teknisiä arvosteluja, katson YouTube-videoita ja tutkin käyttäjäkokemuksia some-kanavista ja keskustelupalstoilta.
Vertailen eri malleja ominaisuuksien, hinnan ja käyttökokemusten perusteella. Lopulta valitsen puhelimen, joka tarjoaa parhaan yhdistelmän suorituskykyä ja hintaa tarpeisiini.
Ostopaikan valitsen sen mukaan, missä saan parhaat tarjoukset, luotettavan takuun ja sujuvan asiakaspalvelun, usein suosin tunnettuja verkkokauppoja tai kivijalkaliikkeitä, joissa voin kysyä neuvoa.
Ostotavoissa ihmisillä on paljon eroja; osa saattaa luottaa pelkästään ystävien suosituksiin, kun toiset tekevät perusteellista tutkimusta.