Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4) › Vastaa aiheeseen: Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
Nämä esimerkit eivät varsinaisesti ole epäeettisiä, mutta kerron ihan esimerkki kokemuksina.
1.Olin mieltynyt erään huonekalu ja sisustusliike ketjun tiettyyn tuotteeseen. Vähän vahingossa tuli seurattua kyseisen tuotteen hintaa. Tuli päivä, kun huomasin yrityksen mainostavan alennusmyyntejä ja päätin, että nyt käyn ostamassa tuotteen kun saan edullisemmin mitä aiemmin. Olin epäuskoinen ja pettynyt, kun huomasin että tuotteen hinta olikin mukamas alennettuna arvokkaampi, mitä aiemmin normaali hinnassaan! Tiesin kyllä, ettei heidän “ennen” hintansa pitänyt paikkaansa. Tämän jälkeen olen kyllä asioinut kyseisen ketjun liikkeissä, mutta se vaatii vähän aikaa ettei tule huijatuksi.
2. Muutama vuosi sitten ostimme talon. Siitä lähtien erilaiset viemärin kuvaus ja katto ja ikkunaremontti firmat ovat meitä piinanneet. Vaikka sanoo jonkin tietyn ajan olevan epäsopiva, ovat silti tulossa kovasti. Ei ole selvinnyt mitä he oikein pihallamme tekevät jos emme ole kotona. Saati miten siitä kaupat voisivat syntyä?
3. Taloon liittyen ilmakuvaus firman edustaja hieman häiritsi. Puhelimessa sovimme, että tulee kun olemme molemmat kotona. Tuohon ajankohtaan oli aikaa 3 tuntia. Hetken päästä ihmettelin, kuka taloamme vastapäätä olevalla bussipysäkillä seisoo ja katselee meille päin. Auto oli parkissa pysäkillä myös. Sehän olikin tämä myyntiedustaja, joka oli kolmeksi tunniksi jäänyt odottamaan mieheni kotiin saapumista. Siinä sitten katselimme toisiamme tovin, minä keittiön ikkunasta ja hän sieltä pysäkiltä…