Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4) › Vastaa aiheeseen: Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
Minulle on käynyt puhelinmyynnissä niin, että myyjä on yrittänyt myydä puhelinliittymää kalliimmalla kuin mitä oma liittymäni oli ja alkoi kyseenalaistaa liittymäni hinnan aitoutta ja vähättelemään minua ihmisenä kun ei pystynyt kilpailemaan nykyisen liittymäni hinnan kanssa. Puhelinmyyjä käyttäytyi epäasiallisesti menemällä henkilökohtaisuuksiin, mikä on täysin epäeettistä.
Toinen mikä tulee mieleen, varaan aina hotellihuoneen joltain hotellinvaraussivustoilta. Näillä sivuilla käytetään yleensä paistavaa myyntitaktiikka “vain yksi huone jäljellä” tai “tämä tarjous päättyy pian”. Tämmöiset viestit ovat luoneet minulle kiireen tunnetta ja jos en sillä hetkellä ota sitä huonetta tuntuu, että menettäisin ainutlaatuisen mahdollisuuden. Vaikka tarjous olisikin saatavilla myöhemminkin ja huoneitakin saatavilla enemmän. Tässä tapauksessa epäeettistä on harhaanjohtava mainonta.