Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3) › Vastaa aiheeseen: Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3)

Arvostan iittalaa brändinä. Iittala on ostanut vuosien varrella klassiset lasitehtaat Suomesta esim Nuutajärven läsitehtaan ja riihimäen lasin ja saanut tuttuja suomalaisia design esineitä vietyä myös ulkomaan markkinoille. Iittala tekee tasavallan presidentille lasilintuja joita presidentti tuo virkavierailuillaan niin kotimaan kuin ulkomaankin kohteisiin. Brändinä iittala on arvostettu ja pidetään pitkälti kotimaisena vaikka keramiikan valmistus onkin siirretty halvemman tuotannon maihin. Iittalan design esineet esimerkiksi aalto- maljakot tehdään perinteisellä puumuotilla suupuhaltamalla iittalan lasitehtaalla lasimestarin ohjeilla ja lopputuloksena on kaunis ja ajaton koriste-esine