Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3) › Vastaa aiheeseen: Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3)

Olen kuvitellut olevani immuuni brändeille, mutta kyllähän minäkin tietyissä asioissa olen hyvinkin merkkiuskollinen. Esimerkkinä Samsung puhelimena, kun Nokialaista ei enää saanut olen pidättäytynyt Samsung merkissä jo useamman vuoden. Sen käyttöikä on ollut aina hyvä, ja käyttöliittymään tottuminen on tehnyt minusta uskollisen käyttäjän.
En tiedä luotanko Samsung tuotteisiin kaikessa mitä he tekevät, mutta puhelimen täytyy olla samsung.
Kysymys mitä brändiä itse arvostan on haastava. Koen nykyisin epäluuloa ilmastoahdistuksen ja ylikulutuksen vuoksi kaikkia merkkejä kohtaan. Jos Hesburger tekee työvaatteensa muovipulloista, se ei poista ruoan epäterveellisyyttä. Tai finnair joka mainostaa käyttävänsä biopohjaisia polttoaineita, todellisuudessa käyttääkin vain murto-osan polttoaineista biopohjaisia polttoaineita.
Joku mainitsi partioaitta brändin. Pidän itsekin heidän valikoimissaan olevista tuotteista. Luonnosta huolehtiminen ja siellä liikkuminen on itselle tärkeitä ja partioaitta herättää mielikuvan tästä. Heiltä voi ostaa esim. vaatteita, jotka mielestäni käyvät niin sisäarkeen kuin luonnossa liikkumiseen. Merkkivalikoimassa suositaan ympäristöstään huolehtivia merkkejä sekä laadukkaita materiaaleja.