Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3)
- Tämä aihe sisältää 60 vastaukset, 60 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2 päivää, 4 tuntia sitten
salomo-ojala10gmail-com toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.10.2024, 09:06 #53195
tterasniedu-lapinamk-fi
OsallistujaOlen kuvitellut olevani immuuni brändeille, mutta kyllähän minäkin tietyissä asioissa olen hyvinkin merkkiuskollinen. Esimerkkinä Samsung puhelimena, kun Nokialaista ei enää saanut olen pidättäytynyt Samsung merkissä jo useamman vuoden. Sen käyttöikä on ollut aina hyvä, ja käyttöliittymään tottuminen on tehnyt minusta uskollisen käyttäjän.
En tiedä luotanko Samsung tuotteisiin kaikessa mitä he tekevät, mutta puhelimen täytyy olla samsung.Kysymys mitä brändiä itse arvostan on haastava. Koen nykyisin epäluuloa ilmastoahdistuksen ja ylikulutuksen vuoksi kaikkia merkkejä kohtaan. Jos Hesburger tekee työvaatteensa muovipulloista, se ei poista ruoan epäterveellisyyttä. Tai finnair joka mainostaa käyttävänsä biopohjaisia polttoaineita, todellisuudessa käyttääkin vain murto-osan polttoaineista biopohjaisia polttoaineita.
Joku mainitsi partioaitta brändin. Pidän itsekin heidän valikoimissaan olevista tuotteista. Luonnosta huolehtiminen ja siellä liikkuminen on itselle tärkeitä ja partioaitta herättää mielikuvan tästä. Heiltä voi ostaa esim. vaatteita, jotka mielestäni käyvät niin sisäarkeen kuin luonnossa liikkumiseen. Merkkivalikoimassa suositaan ympäristöstään huolehtivia merkkejä sekä laadukkaita materiaaleja.
8.10.2024, 10:38 #53197maumalaedu-lapinamk-fi
OsallistujaSuosin itse Applea sen luotettavuuden ja tunnettuvuuden takia. Myöskin esimerkiksi kuntosalin valinta on kohdallani perustunut tunnettuun ketjuun, juuri samojen seikkojen vuoksi. Kaupassa pyrin valitsemaan tuotteet ja brändit kotimaisuuden kannalta.
8.10.2024, 23:22 #53201ariatsonedu-lapinamk-fi
OsallistujaArvostan tosi paljon Tommy Hilfigeriä, koska he tekevät kestävää muotia ja tuotteet ovat myöskin pitkä ikäisiä.
9.10.2024, 20:11 #53205henrik-valoedu-lapinamk-fi
OsallistujaArvostan Tornion Panimon brändiä, syystä, että tuotteet ovat laadukkaita ja paikallisia.
21.10.2024, 12:05 #53210jkajalaedu-lapinamk-fi
OsallistujaArkisissa käyttöesineissä tulee heti mieleen Applen brändi, jota kulutan ja arvostan. Puhelin ja tietokone on päivittäisessä käytössä ja olen todennut käyttöjärjestelmät loogisiksi, nopeiksi ja helppokäyttöisiksi. Tuotteiden laatu ja kestävyys on myös hyvällä tasolla. Joudun käyttämään myös muita tuotteita työssäni, joten vertailupohja toimivuuden ja käytettävyyden osalta on omakohtaista kokemusta. Pidän myös Applen tuotteiden pelkistetystä ja pehmeästä muotoilusta.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.