Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4) › Vastaa aiheeseen: Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)

Epä eettisiä tapauksia on ollut. Esim. elektroniikkakauppa mainosti alennusta, mutta alennus hinta oli vähän alhaisempia kuin normaalisti, joten alennus ei ollut niin suuri lopulta. Tämä on epäeettistä, sillä alennus ei ollut todenmukainen ja mainos johti harhaan ostajaa. Myös ilmasto asiat ja kestävä kehitys on tullut paljon esille, johon liittyy myös epäeettisyys. Vaikka yritys sanoo olevansa vastuullinen ja ilmasto positiivinen, niin silti se ei näy materiaali tai toimitus tavoissa.
Oma tapaus liittyy välinpitämättömään vaate kaupan myyjään. Olin tullut ostamaan tietyn mallisia housuja sekä yritin löytää myyjää, jonka lopulta löysin tiskin takaa. Myyjä käytti puhelinta sekä ei huomioinut minua lainkaan, joten minun piti kysyä erikseen apua. Kun kysyin mistä löydän tämän näköisiä farkkuja hän sanoi vain hyllyn sijainnin, mutta ei lähtenyt näyttämään missä hylly oli. Tämä oli epäeettistä, koska myyjän pitäisi olla valmis auttamaan ilman pyytämistä ja tulla henkilökohtaisesti näyttämään hyllyn sijainnin.
Harvoin olen kohdannut epäeettistä myyntiä, mutta olen yllä olevan esimerkin kautta siihen törmännyt ainakin kerran.