Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3) › Vastaa aiheeseen: Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3)

Arvostetuissa brändeistä kuullessa tulee herätä vahvoja mielikuvia, mieluiten positiivisia. Itselle tälläinen brändi on Patagonia, joka tuottaa vaatteita ja tukee samalla kestäviä arvoja. He ovat onnistuneet brändäämään tuotteensa kestäväksi vaihtoehdoksi lahjoittamalla suuria summia rahaa hyväntekeväisyys kampanjoihin ja tukemalla omien vaatteidensa korjaamista ja jälleenmyyntiä ilmaiseksi yhtiön toimipisteillä. Patagonia tekee 1.5 miljardin liikevaihdolla huomattavaa voittoa omistajilleen, vaikka brändi luo kuvaa ettei he tavoittele vain voittoa vaan kestävää vaateteollisuutta ja laadukkaita vaatteita. Tälläisellä positiivisella brändi kuvalla luodaan tunne että maksat laadusta ja vihreistä arvoista, etkä maksa ylihintaa vain että monikansallisen yrityksen omistajat maksimoi tuottonsa, vaikka todellisuudessa kate voi olla yhtä suuri kummassakin vaihtoehdossa.