Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3)
- Tämä aihe sisältää 82 vastaukset, 82 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 5 päivää, 9 tuntia sitten
evvierimedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.2.2025, 15:57 #53754
jahuukiedu-lapinamk-fi
OsallistujaArvostan itse kotimaisia brändejä, esim. Fazer, Iittala, Elisa. Luotettavia ja laadullisesti hyviä.
4.2.2025, 14:11 #53763salomo-ojala10gmail-com
OsallistujaArvostan kotimaisia brändejä kuten Marimekko, Fazer ja Fiskars. Näistä brändeistä ja heidän tuotteistaan puhuttaessa tulee heti mieleen laadukas, kotimainen ja vastuullinen tuote. Ne ovat tärkeitä ostopäätökseen vaikuttavia ominaisuuksia.
8.2.2025, 14:47 #53773autio-anuoutlook-com
OsallistujaFiskars, Salomon, Iittala, Arabia, Fazer, Valio, KONE, Finnair. Suomalaisuus, laatu ja luotettavuus.
9.2.2025, 04:31 #53775satu-jo-lahtinengmail-com
OsallistujaArvostettavasta brändistä tulee mieleen Marimekko. Perinteikäs – mummolan verhot oli jo 60-70 luvulla Marimekkoa, kotimainen (ainakin vielä osittain), kuosit ja tyyli muista erottuvaa, laaja valikoima tuotteita, on myös suosittu brändi – löytyykö Suomesta ketään jolla ei ole Marimekkoa kotona? 🙂
Ulkomaisista Tern, laadukas, edelläkävijä, kestävä, ekologinen, muunneltavin, yleisesti paras markkinoilla oleva tuote luokassaan, joka kyllä näkyy hinnassa.
Myös Apple, helppo, kestävä, huoleton, laadukas, ne tulee mieleen, miksi vaihtaa merkkiä, kun puhelinta samalla toimijalla vaihtamalla pääsee helpommalla.
Tesla, ajokokemus ja ominaisuudet mahtavia verrattuna polttiksiin, käytettävyys, ekologisuus, ajamisen edullisuus, uusi teknologia kiehtoo kun saavutettavissa. Omaa sellaista ei löydy, mutta nyt hinta laskenut yllättävän paljonkin. Havaintojen mukaan monilla on ajatukset brändin suhteen vaihtuneet huonompaan suuntaan viime aikaisten tapahtumien johdosta.Monilla oli samoja kotimaisia brändejä listattuna, mitä itsekin mietin, myös Applea näkyi. Varmasti monet ellei kaikki ole sellaisia mitä jokaisella on itsellä käytössä, ollut käytössä tai on saavutettava. Se tehnee brändistä arvostettavan, saavutettavuus ja käyttö, hyvä kokemukset pitävät positiivista mielikuvaa yllä.
9.2.2025, 12:31 #53779jofagerhedu-lapinamk-fi
OsallistujaArvostetuissa brändeistä kuullessa tulee herätä vahvoja mielikuvia, mieluiten positiivisia. Itselle tälläinen brändi on Patagonia, joka tuottaa vaatteita ja tukee samalla kestäviä arvoja. He ovat onnistuneet brändäämään tuotteensa kestäväksi vaihtoehdoksi lahjoittamalla suuria summia rahaa hyväntekeväisyys kampanjoihin ja tukemalla omien vaatteidensa korjaamista ja jälleenmyyntiä ilmaiseksi yhtiön toimipisteillä. Patagonia tekee 1.5 miljardin liikevaihdolla huomattavaa voittoa omistajilleen, vaikka brändi luo kuvaa ettei he tavoittele vain voittoa vaan kestävää vaateteollisuutta ja laadukkaita vaatteita. Tälläisellä positiivisella brändi kuvalla luodaan tunne että maksat laadusta ja vihreistä arvoista, etkä maksa ylihintaa vain että monikansallisen yrityksen omistajat maksimoi tuottonsa, vaikka todellisuudessa kate voi olla yhtä suuri kummassakin vaihtoehdossa.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.