Yrittäjäksi Lappiin

Kirjoitetut vastaukset

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4) #53845

    Mielestäni epäeettistä myyntiä on sellainen, jossa esimerkiksi väitetään tuotteiden terveyshyötyjen olevan massiiviset ja näitä on pohjattu tutkimuksilla. Kun näitä kuvattuja tutkimuksia on käynyt läpi, on huomattu, että yritys itse on suorittanut nuo kyseiset tutkimukset. Lisäksi tuotteet ovat kuitenkin aiheuttaneet esimerkiksi ongelmia maksan toiminnassa.

    Toinen mielestäni epäeettinen myynti on sellaista, missä painostetaan ostaja väkisin ostamaan tuote tai palvelu esimerkiksi pelotellen tai jankaten niin kauan, että ostaja haluaa vain vihdoin pois tilanteesta ja lopulta vastaa myöntävästi ostoehdotukseen. Tällaisissa tilanteissa puuttuu täysin kunnioitus ostajaa kohtaan.

    Ensimmäisenä tulee mieleen suomalainen Kaiko sekä portugalilainen Guaja., jotka ovat vastuullisia vaatebrändejä. Itselle tärkeää vaatteiden oston kannalta on se, että ne ovat kestäviä, ajattomia sekä niiden valmistamisessa on huomioitu vastuullisuus aina kankaista työoloihin. Näiden osalta pidän suomalaista Ivalo.com -verkkosivustoa hyvänä, sillä se on koonnut vastuulliset brändit yhteen sekä avaa niiden vastuullisuutta eri kategorioittain. Muiden vastauksissa näkyy vastuullisuuden lisäksi myös ammattitaito sekä luotettavuus.

    vastauksena käyttäjälle: Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2) #53842

    Ostoprosessin laukaisija on yleensä puhelimen hajoaminen tai muut haasteet, kuten akkuongelmat. Pysyttelen saman merkin puhelimessa ja ostan yleensä vain uudemman mallin. Katson kuitenkin myös hintaa eli en osta kuitenkaan kaikista uusinta ja kalleinta. Tykkään lähtökohtaisesti simppeleistä ostoprosesseista ja yleisesti puhelimen ostaminen tulee vain tarpeen niin vaatiessa. En käytä siihen sen suuremmin aikaa.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)