Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 93 vastaukset, 91 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 viikko, 3 päivää sitten
innurmiedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.3.2025, 14:10 #53841
marjunieedu-lapinamk-fi
OsallistujaUusin älypuhelimen noin 3-5 vuoden välein. Valitsen tuotteen yleensä keskihintatason tuotteista, sillä kalliimmat tuotteet käytölläni eivät aja asiaansa.
Uuden puhelimen yleensä ostan kun vanha lakkaa käytännössä toimimasta, joko akun takia tai muista syistä.
Ennen ostoa tutkin useista verkkokaupoista eri vaihtoehtoja yleensä 2-3 tuotemerkin välillä. Vertailen hintaa, tilavuutta sekä kameraa. Näissä ei tarvitse olla paras, vaan näiden pitää olla hinta/laatusuhteeltaan itselleni parhaimpia vaihtoehtoja.
Kun olen tehnyt vertailuja usean päivän ajan ja seurannut hintoja, teen päätöksen ja menen ostamaan älypuhelimen paikan päältä. Haluan vielä nähdä tuotteen ja niin sanotusti tuntea sen ennen lopullista päätöstä. Tässä vaiheessa pystyn vielä keskustelemaan vaikka kaupanpäällisistä jne.
Älypuhelin kuuluu minulla jonkin verran harkittuun ja todella harkitun tuotteen välimaastoon. Se ei ole ehkä niin harkittu kuin auto, mutta kuitenkin ehkä moneen muuhun kuluttajaan verrattuna harkitumpi.2.3.2025, 16:07 #53842jarauhaledu-lapinamk-fi
OsallistujaOstoprosessin laukaisija on yleensä puhelimen hajoaminen tai muut haasteet, kuten akkuongelmat. Pysyttelen saman merkin puhelimessa ja ostan yleensä vain uudemman mallin. Katson kuitenkin myös hintaa eli en osta kuitenkaan kaikista uusinta ja kalleinta. Tykkään lähtökohtaisesti simppeleistä ostoprosesseista ja yleisesti puhelimen ostaminen tulee vain tarpeen niin vaatiessa. En käytä siihen sen suuremmin aikaa.
2.3.2025, 16:56 #53846marviljaedu-lapinamk-fi
OsallistujaKännykän ostamisen tarve minulla herää yleensä siinä vaiheessa, kun vanha puhelin alkaa tökkimään eli sovellukset eivät avaudu, lataudu tai akku alkaa tyhjenemään, kuin itsestään. Minulla on itselläni aika hyvä tietotaito puhelimiin liittyen, mutta yleensä vielä konsultoin alalla olevaa ystävää, että onko järkevää sijoittaa iso summa rahaa nyt uusimpaan malliin. Yleensä ostan uusimman mallin tietyltä merkiltä, koska oletan sen kestävän taas monta vuotta eteenpäin ja on myös hieno tunne saada jotain aivan uutta ja nykyaikaista käsiinsä. Oston yleensä ajoitan alekampanjoihin tai Black Friday-tarjouksiin mitä tulee isoihin hankintoihin, mutta harvemmin aivan uudet puhelimien mallit menevät heti alennukseen niin ostan sen osamaksulla liittymäni tarjoavalta yritykseltä laskujen maksujen helppouden ja pienten korkokustannusten takia.
3.3.2025, 20:21 #53859nhirnedu-lapinamk-fi
OsallistujaOstoprosessin laukaisijana minulla on yleensä puhelimen ikä ja kunto. Kun huomaan, että jokin ominaisuus ei toimi enää kunnolla, se alkaa häiritsemään jossain vaiheessa. Yleensä tässä tilanteessa päivitän puhelimeni saman merkin uudempaan malliin. Puhelimen hankinnassa en mieti hintaa juuri ollenkaan.
6.3.2025, 16:01 #53871jmyllysedu-lapinamk-fi
OsallistujaAkku ongelmat laukaisevat ostoprosessin jolloin hankin samaa mallia olevan uusimman enkä mieti sen pidempään mitä ostaisin merkki uskonnollisuuden takia
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.