Yrittäjäksi Lappiin

Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista Foorumit Yrittäjäksi Lappiin Foorumi Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille Brändin ja tarinallisuuden merkitys markkinoinnissa (mod 3 / op 3)

Esillä 5 viestiä, 186 - 190 (kaikkiaan 195)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Susanna Sammalniemisusammalulapland-fi
    Osallistuja

Arvostan monia tuttuja kotimaisia brändejä, kuten Iittalaa, Finlaysonia ja Keskoa. Brändit ovat vastuullisia, kestäviä ja niitä leimaa laatu ja vahva ammattitaito.

Nimetön
    Ei-aktiivinen

Arvostan Applen brändiä, koska se yhdistää laadun, helppokäyttöisyyden ja luotettavuuden. Olen käyttänyt Applen tuotteita useiden vuosien ajan, ja kokemukseni ovat olleet pääosin positiivisia. Tuotteet toimivat hyvin yhteen, niiden käyttö on sujuvaa ja ohjelmistopäivityksiä tulee pitkään. Myös tuotteiden ulkonäkö ja viimeistelty muotoilu lisäävät niiden houkuttelevuutta. Mielestäni Applen brändistä tekee arvostettavan se, että se herättää luottamusta ja pitää yleensä lupauksensa laadusta. Vaikka tuotteet ovat usein kilpailijoita kalliimpia, moni asiakas on valmis maksamaan niistä enemmän hyvän käyttökokemuksen vuoksi.
    Tutustuessani muiden vastauksiin huomasin, että arvostettavina pidetään usein sellaisia brändejä, jotka ovat luotettavia, laadukkaita ja vastuullisia. Nämä tekijät ovat tärkeitä myös minulle.

Jenna Taipalejetaipalulapland-fi
    Osallistuja

Tykkään todella suomalaisia brändejä, kuten Marimekko.
    Marimekkolla vaatteet ja kaikki tavarat ovat todella laadukkaita ja heillä on tunnettu logo.

Hyvä brändi on, että on tunnettu logo, laadukkaat tavarat ja vaatteet sekä herättää hyviä mielikuvia.

Anniina Havukainenanhavukaulapland-fi
    Osallistuja

Ensimmäisenä mieleeni tulevat brändit joita arvostan ovat Valve ja Apple, sillä molemmat ovat onnistuneet luomaan vahvan ja tunnistettavan brändin. Valvesta tykkään, sillä se keskittyy käyttäjälähtöisyyteen, laajaan pelivalikoimaan ja yhteisöllisyyteen. Applea arvostan puolestaan sen selkeän designin, laadun ja kestävien tuotteiden puolesta.

Muiden vastauksissa nousee myös esille laatu, luotettavuus ja suomalaisuus.

Katariina Heikkonenkheikkonulapland-fi
    Osallistuja

Itse arvostan brändeissä edullisuutta, koska olen opiskelija. Olisin kuitenkin valmis maksamaan vielä enenemän laadusta, ekologisuudesta ja muista vastuullisista ominaisuuksista, mikäli taloudellinen tilanne antaisi siihen saumaa opiskelijana. Ruokaa ostaessani kuitenkin pyrin huomioimaan eläinten oikeudet ja olot, sillä lisäkulut näissä tuotteissa ovat kohtuullisen pieniä. Ostan vaatteita harvoin ja käytän ne täysin loppuun, joten vaatteita ostaessa kierrätettävyys, resurssien säästö, ympäristöystävällisyys ja laatu ovat kärkijoukossa. Pidän Globe Hopesta sen kestävyys näkökulman, laadun ja ulkonäön vuoksi. Vaatteet ja muut tuotteet ovat tyylikkäitä ja ajattomia ja olen käyttänyt niitä nuorempana sekä nykyään. Jossain tapaukissa arvostan laatua enemmän kuin edullisuutta. Esimerkiksi puutarhatöissä olen huomannut Fiskarsin tuotteet parhaimmaksi vaihtoehdoksi ja esimerkiksi asiakaspalvelutyössä suositellut niitä. Olen ostanut omiin töihini edullisia välineitä, jotka eivät ole toimineet hyvin ja päätynyt ostamaan Fiskarsia niiden tilalle kalliimmalla ja laadukkaampana helpottaen omaa työskentelyäni. Pidän Fazeria ehdottomasti maukkaimpana ja laadukkaimpana merkkinä, mutta huomaan päätyväni muihin suklaavaihtoehtoihin sen korkean hinnan vuoksi. Itse pidän Iittalaa ja Pentikiä liian kalliina vaihtoehtoina astioille ja muille vastaaville tuotteille, vaikka design on kaunis. Tämä saattaa tosin muuttua, jos elämäntilanne ja taloudellinen tilanne joskus muuttuu.

Muiden vastausten pohjalta brändeistä arvostettavia tekevät: laatu, luotettavuus, innovatiivisuus, suomalaisuus, arvot, eettisyys, kestävyys, vastuullisuus, käyttömukavuus, identiteetti, tyyli, maku.

Esillä 5 viestiä, 186 - 190 (kaikkiaan 195)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.