Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 159 vastaukset, 155 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 kuukausi sitten
jannpitkedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.9.2025, 18:12 #55613
psantalaedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessin käynnistää yleensä tarve, kun vanha alkaa tulla käyttöikänsä päähän. Olen vuosia käyttänyt saman merkin puhelimia, joten todennäköisesti päädyn vertailemaan tutun merkin eri malleja. Lopulta valitsen puhelimen, joka sopii parhaiten tarpeisiini ja jolla on paras hinta-laatusuhde. Ostopaikan valitsen saatavuuden ja mahdollisten tarjouksien mukaan.
1.10.2025, 14:39 #55619
linda-juvonengmail-comOsallistujaItselle puhelimen kamera on tärkeä ja akun kesto. Lisäksi arvostan uuden puhelimen käyttöönoton helppoutta ja päädyn yleensä samanmerkkiseen puhelimeen, mitä aiemminkin. Muistin koko pitää olla lisäksi riittävä, jotta myös offlinessa on mahdollista kuvata ja videoida. Kun löydän sopivan puhelinmallin, niin etsin paikan, mistä sen saa edullisimmalla hintaa ja sijainti vaikuttaa myös. Puhelinta en välttämättä tilaisi nettikaupasta sen korkean hinnan takia.
2.10.2025, 18:02 #55620
sarhuotaedu-lapinamk-fiOsallistujaYleensä ostoprosessi alkaa puhelimen rikkoutumisesta, muta myös uusi, parempi malli saattaa toimia kimmokkeena. Jälkimmäisessä tapauksessa todennäköisesti mainonta on tehnyt tehtävänsä. Ostoprosessi eroaa näiden kahden osalta. Jos puhelin on rikki, silloin hankintapäätös syntyy nopeasti. Etsitään mieluisa malli, vertaillaan hintoja ja maksuehtoja. Kuuntelen suosituksia ja kyselen kavereilta. Ostopäätös syntyy, kun hinta, laatu ja saatavuus kohtaavat.
Jos kyseessä on puhtaasti mieliteko, eli paremman puhelimen hankinta, silloin harkinta-aika on pidempi ja mahdollisesti odotetaan pitkäänkin jotain kampanjaa, jolloin laitteen saa edullisemmin.
Kummassakin tapauksessa ostoksen jälkeen arvioin hankinnan onnistumista ja olen supertyytyväinen, jos hinta on ollut kohdillaan ja laatu vastaa odotuksia.5.10.2025, 20:41 #55639
nkurppaedu-lapinamk-fiOsallistujaKun olen hankkimassa jotain sellaista jolla on suurempi merkitys tai se on kalliimpi tuote tai palvelu niin kartoitan ensin itse eri vaihtoehtoja ja perehdyn asiaan. Tämän jälkeen käyn mielelläni keskustelun tai keskusteluja tuottavien kanssa joilla voisi olla kyseisestä tuotteesta kokemuksia. Haluan myös keskustella asiasta myyjän kanssa ennen viimeistä ostopäätöstä.
13.10.2025, 08:56 #55680
jasmine-kaitanengmai-comOsallistujaOstoprosessiin vaikuttaa yleensä edellisen puhelimen akun heikentyminen tai rikkoutuminen. Tykkään vertailla paljon hintoja ja tutkia mahdollisia potentiaalisia vaihtoehtoja uudelle puhelimelle. Tärkeimmät kriteerit ovat kuitenkin puhelimen pysyminen android pohjaisena, riittävän iso muisti sekä hinta, joka ei ole liian korkea, koska puhelinta joutuu useimmiten vaihtamaan uuteen 3-5 vuoden välein niin en halua itse henkilökohtaisesti tuhlata liikaa rahaa kyseiseen tuotteeseen. Itse kaupalla josta puhelimen ostan ei ole juurikaan väliä vaan vertailen hintoja kauankin ja saatan odottaa että kyseinen puhelin tulisi jossain vaiheessa johonkin tarjoukseen.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.