Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 146 - 150 (kaikkiaan 161)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Uuden puhelimen ostoprosessi käynnistyy, kun käytössä oleva laite alkaa näyttää merkkejä hajoamisesta. Vertailen eri myymälöiden verkkosivustoilta merkkejä ja malleja sekä hintoja ja ominaisuuksia. Akun kesto, kameran laatu sekä muistin koko ovat ominaisuuksia, joita vertailen. Itseä miellyttävä muotoilu on plussaa. Valitsen ostopaikan halvimman hinnan perusteella.

Ostopäätökseni perustuu tuotteen ominaisuuksiin ja hintaan.

Ostoajatukset syntyvät, mikäli puhelin hajoaa tai käyttö huomattavasti hidastuu vaikuttaen näin käyttökokemukseen. Ostopäätös tapahtuu kuitenkin vasta myöhemmin, kun eri vaihtoehdot ja tarjoukset on käyty läpi. Lisäksi sen sijaan, että ostaisin vastaavan, pyrin aina valitsemaan puhelimen, jonka ominaisuudet ovat edellistä parempia. Tämä ei usein ole vaikeaa, sillä puhelimet kehittyvät jatkuvasti ja uusia ominaisuuksia lisätään vuosittain vaihtuviin malleihin.

Ostoprosessin laukaisee usein (äkillinen) tarve uudelle edelllisen hajotessa, esimerkiksi näytön osalta tai akun heiketessä radikaalisti. Olen hyvin merkkiuskollinen ja muutkin laitteeni ovat samalta merkiltä, joten vaihtaisin vain uudempaan malliin. Mieheni ymmärtää teknologian päälle minua enemmän, joten usein hän katsoo minulle valmiiksi puhelimen, jonka sitten käymme yhdessä kokeilemassa ja joko ostamme sen liikkeestä heti mukaan, ainakin mikäli asiakaspalvelu on ollut hyvää tai sitten tilaamme netistä esimerkiksi Black Fridayn aikaan.

Ostan aina saman merkin puhelimen, koska olen ollut siihen tyytyväinen. Ja sen käyttöjärjestelmä on minulle tuttu. Ostan uuden mallin muutaman vuoden välein.

Esillä 5 viestiä, 146 - 150 (kaikkiaan 161)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.