Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 11 - 15 (kaikkiaan 78)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #53000

    Ostopäätösprosessi alkaa, kun oma tai perheen teinin puhelin pitää uusia. Ostan uuden puhelimen joko silloin, kun oma menee rikki, tai teinin vetelee viimeisiään ja itsellä on vielä ihan hyvä. Tällöin hankin itse uuden ja annan teinille vanhan puhelimeni. Suosin aina samaa merkkiä, päivitän vain uudempaan malliin. En osta koskaan uusinta, sillä vähän edellistä uudempi riittää aina tarpeisiini. Haluan kuitenkin, että malli on niin uusi että se kestää aikaa, eikä vanhene ominaisuuksiltaan heti.

    Käytännössä puhelimen ostotarve iskee hyvin harvoin, mutta se menee ihan rutiinilla. Tilaan puhelimen aina samasta paikasta, missä liittymänikin on. Saan uuden puhelimen samalle laskulle puhelinlaskun kanssa, mikäli haluan maksaa sitä erissä. Osamaksu on täysin kuluton, mutta sen voi halutessaan hyvin helposti maksaa kokonaan pois. Tämä tekee hankinnasta varsin huoletonta ja maksamisesta joustavaa.

    #53007

    Olen uskollinen tietyille puhelinmerkeille. Kun nykyisen puhelimeni ohjelmistopäivitykset, akun kesto tai suorituskyky alkavat heikentyä, aloitan uuden puhelimen hankinnan harkitsemisen. Mallin ei tarvitse aina olla uusin, mutta pyrin valitsemaan lähes uuden mallin, jotta päivitykset ja uudet ominaisuudet pysyvät ajan tasalla. Seuraan myös tuotteiden arvosteluja, mikä auttaa minua tekemään lopullisen ostopäätöksen. Hinta on tärkeä tekijä päätöksenteossa, joten vertailen eri verkkokauppojen hintoja ja yritän ajoittaa oston mahdollisiin alennuskausiin.

    #53008

    Ostoprosessin laukaisijana on yleensä halu päivittää nykyinen puhelin tai tarpeiden muuttuminen, jolloin nykyinen puhelin ei enää kaikilta osin vastaa käyttötarpeisiini.
    Etsin muutamasta lähteestä tietoa sekä käyn usein keskusteluja toisten kanssa, joiden tiedän käyttävän saman merkin älypuhelimia ja kuuntelen mielelläni myös heidän kokemuksiaan sekä suosituksiaan.
    Olen siinä mielessä hyvin merkkiuskollinen, että älypuhelinta ostaessa en syrjähyppyjä tee muihin merkkeihin, vaan tarkistan tarjonnan samalta merkiltä. Valintaan vaikuttavat paljon se, kuinka hyvin omat tarpeet kohtaavat älypuhelimen ominaisuuksien kanssa siinä tietyssä mallissa sekä tätä vahvistavat mahdolliset lähipiiristä tulleet positiiviset käyttäjäkokemukset.
    Ostan puhelimen aina samasta paikasta ja tämä siksi, että tiedän saavani loistavaa asiakaspalvelua ja haluan tukea kotimaista yrittäjää.

    #53016

    Ostoprosessin laukaisee vanhan puhelimen hajoaminen tai akun heikkeneminen. Vertailen muutamaa mallia mikä sopisi omaan tarpeeseen netin kautta. Katson sitten missä liikkeessä puhelin on halvin ja ostan pois.

    #53021

    1. Ostoprosessin Laukaisevat Tekijät
    Vanha puhelin: Hidas, huonokuntoinen tai ei enää riitä tarpeisiin.
    Uusien teknologioiden houkuttelevuus: Paremmat ominaisuudet, kuten kamera tai suorituskyky.
    Erikoistarjoukset: Alennukset tai kampanjat.
    2. Tiedonhaku
    Verkkosivustot ja vertailusivustot: Tekniset tiedot ja asiakasarvostelut.
    Sosiaalinen media ja foorumit: Käyttäjäkokemukset ja suositukset.
    Teknologiablogit: Syvälliset arvostelut ja suositukset.
    3. Vaihtoehtojen Arviointi
    Tekniset ominaisuudet: Prosessori, akunkesto, kamera.
    Hinta: Suhteessa budjettiin ja ominaisuuksiin.
    Brändi ja asiakaspalvelu: Luotettavuus ja tuki.
    4. Ostopaikan Valinta
    Hinta ja tarjoukset: Parhaat tarjoukset ja alennukset.
    Maine ja asiakaspalvelu: Hyvä asiakaspalvelu ja palautuskäytännöt.
    Saatavuus: Nopeat toimitusajat tai saatavuus myymälöistä.

Esillä 5 viestiä, 11 - 15 (kaikkiaan 78)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.