Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 191 - 195 (kaikkiaan 208)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostoprosessi alkaa yleensä siitä, että vanhasta puhelimesta alkaa putoilla ominaisuuksia, kuten akun kesto heikkenee, jotkin toiminnot kuten sormenjälkitunnistin lakkaa toimimasta jne., ja katson että uudemmissa malleissa on niin paljon paremmat ominaisuudet ettei huolto maksa vaivaa. Sitten mietin, mitä ominaisuuksia uudelta puhelimelta toivon, mikä on budjetti jne. Esim. nyt halusin tutun käyttöjärjestelmän, hyvälaatuisen kameran ja riittävästi muistia, kun taas edellisen hankin puhtaasti valtavan akun ja käytännössä pomminkestävyyden vuoksi. Sitten alan kartoittamaan ja karsimaan mallivaihtoehtoja, ja kun ne on saatu rajattua ja vertailtua, katson, mistä saan parhaan hinnnan tai sopimuksen. Yleensä päädyn tuttuun myymälään tai operaattorini kauppaan.

Omaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat erityisesti omat ja muiden käyttökokemukset. Olen aika merkkiuskollinen mitä puhelimiin tulee. Olen kokeillut myös muun merkkisiä puhelimia ja todennut, että on parempi palata vanhaan ja luotettuun merkkiin. Hinnalla on jonkun verran vaikutusta ostopäätökseen, mutta valitsen saman merkin erivaihtoehdoista. Puhelinen ostopaikka on yleensä samaliike, mutta paikkakunta voi olla eri. Tiedän liikkeen toimintatavat ja olen kokenut ne itselle sopivaksi. Joskus myös hyvät ja tuntuvat alennukset saattavat kannustaa puhelimen ostamiseen tai jos muuten puhelin alkaa olla käyttöikänsä päässä kuten esimerkiksi akun kesto, joka on nykyään uusissa älypuhelimissa mahdotonta vaihtaa itse. Aika monella juuri omat kokemukset, hinta ja luotettavuus vaikuttaa ostopäätökseen merkittävästi.

Ostopäätösprosessi alkaa usein itsellä siitä kun akun kesto on huonontunut huomattavasti. Usein viivyttelen puhelimen ostoa mahdollisimman pitkään, mutta kun lopulta alan puhelimia selaamaan löydän sopivan aika pian. Olen pysynyt saman merkin tuotteissa useamman vuoden ja seuraavalla kerralla kun puhelimen osto on edessä uskon merkin pysyvän samana. Käyn puhelimia läpi usein yhdeltä sivustolta, jossa vertailen ominaisuuksia. Kun löydän puhelimen joka vastaa tarpeitani, alan käymään eri kauppojen tarjouksia läpi ja ostan puhelimen sieltä mistä saan parhaimman tarjouksen.

Itselleni ostoprosessiin vaikuttaa esimerkiksi vanhan puhelimen toimimattomuus, uusi ominaisuus tai halu päivittää mallia. Etsin tietoa sosiaalisesta mediasta ja luotettavien verkkokauppojen asiakaskokemuksista. Myös tuttavien suositukset vaikuttavat ostopäätökseeni. Kuten edellä oli mainittu, myös minulle laitteen turvallisuuspäivitykset ovat tärkeitä. Pyrin aina valitsemaan sellaisen puhelimen, jossa päivityksiä olisi saatavilla mahdollisimman pitkään. Akun kestolla on myös merkitystä. Lopuksi miellyttävä ulkonäkö on se, mikä viimeistelee ostopäätökseni. Ostan puhelimen luotettavasta verkkokaupasta.

Venla Hämeenniemivhameennulapland-fi
    Osallistuja

Pyrin käyttämään samaa puhelinta mahdollisimman pitkään. Kun se hajoaa tai esimerkiksi uusia päivityksiä ei enää saa, on aika vaihtaa. Päädyn aina ostamaan puhelimen samalta merkiltä, sillä olen kokenut sen toimivaksi itselleni. Vertailen eri malleja netissä ja ostopäätökseen vaikuttaa yleensä puhelimen ulkonäkö, kamera, muisti ja väri. Ostan tuotteen sieltä, mistä saan sen edullisesti.

Esillä 5 viestiä, 191 - 195 (kaikkiaan 208)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.