Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 205 vastaukset, 200 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 viikko, 5 päivää sitten
iskorhonulapland-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.2.2026, 19:30 #56749
miekmanedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessin laukaisee välillä tarve, jos edellisen puhelimen kanssa on ollut ongelmia tai se on hajonnut, tai ihan puhtaasti halu päivittää uudempiin ominaisuuksiin. Olen yleensä melko merkkiuskollinen, varsinkin käyttöjärjestelmän suhteen, en esimerkiksi vaihtaisi pois Android puhelimesta. Valmistajan suhteen olen hieman joustavampi, vaikka jo kolme viimeisintä kaikki ovat olleet samalta valmistajalta. Kun ostan uuden puhelimen, ostan aina niin sanotun “lippulaiva”-mallin. Haluan parhaat ominaisuudet, eikä hinnalla ole minulle merkitystä. Valitsen muutaman valmistajan uusimmat mallit ja vertailen niidn ominaisuuksia. Katson arvosteluvideoita ja luen teknisiä tietoja. Minulle tärkeimpiä ominaisuuksia on ehdottomasti kameran ja näytön ominaisuudet ja käyttäjärjestelmän muokattavuus ja akun kesto. Puhelimen ostan yleensä joko suoraan valmistajalta ennakkotilauksena tai sieltä missä on paras tarjous.
1.3.2026, 10:22 #56770
jonhautaedu-lapinamk-fiOsallistujaProsessini puhelimen ostamiseen alkaa yleensä, kun vanha puhelin alkaa toimimaan huonosti. Yleensä käyn läpi eri sivuilta hintoja ja tuotetietoja, mutta kyselen myös mielipiteitä tutuilta. Valintaan vaikuttaa lopulta eniten käyttökokemus ja hinta. hinta valitsee useimmiten paikan, koska useimmiten suurissa elektroniikkaliikkeissä on samat tuotteet. Puhelimessa tärkeät ominaisuudet vaihtelevat monella. Esimerkiksi kamera on monelle näemmä tärkeä osuus vaikka minulle se on listalla aika alhaalla.
1.3.2026, 16:43 #56775
vhallberedu-lapinamk-fiOsallistujaPuhelimen ostoprosessi käynnistyy itsellä puhelimen käyttöiän tullessa tiensä päähän. (akkuongelmat yms.) Tottumuksesta olen viimeisimmät puhelimet ostanut samalta valmistajalta, koska valitettavaa tai ongelmia ei ole ilmennyt. Myös tiedonsiirto vanhasta uuteen laitteeseen on helppoa, joten lähtökohtaisesti valmistaja on jo valittu uutta puhelinta etsiessä. Tarkempi malli valmistajan vaihtoehdoista puolestaan valikoituu hintalaatusuhteen sekä paremmin puhelimista ymmärtävien tuttujeni suositusten perusteella. Tietoa tuotteista tuttujen suositusten lisäksi etsin netistä eri lähteitä vertaillen. Ostopaikka puolestaan valikoituu usein liikkeen etäisyyden tai netistä tilatessa toimitusaikojen perusteella.
1.3.2026, 17:33 #56776
tonhaapaedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessin laukaisijana yleensä joku vika tai akun keston ongelmat. Ostan yleensä samaa merkkiä. Ulkonäkö, ominaisuudet tai tarjoukset saattavat vaikuttaa ostopäätökseeni. Vertailen hintoja ja tarjouksia ennen myymälän valintaa.
1.3.2026, 19:47 #56777
kipokelaedu-lapinamk-fiOsallistujaKun vanha puhelin alkaa temppuilla tai uusi malli vaikuttaa kiinnostavalta, lähden etsimään tietoa. Katson valmistajien sivuja, vertailusivustoja, arvosteluja ja kysyn kavereilta kokemuksia. Arvioin vaihtoehtoja hinnan, kameran, akun keston ja käyttöjärjestelmän perusteella. Lopulta valitsen puhelimen, joka tuntuu parhaalta hinta-laatu -suhteelta ja sopii omaan käyttöön. Ostopaikan valitsen sen mukaan, missä on luotettavaa palvelua, hyvät tarjoukset ja helppo palautusoikeus. Vaikka kaikki käyvät läpi samat vaiheet, yksityiskohdat, kuten painotus hinnalle tai arvosteluille, voivat vaihdella.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.