Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
- Tämä aihe sisältää 56 vastaukset, 56 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 päivä, 22 tuntia sitten
jahuukiedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.8.2024, 07:47 #52981
jluosujaedu-lapinamk-fi
Osallistuja1. Puhelimessa minulle yritettiin myydä uutta nettiliittymäpakettia, ja paketin kahden vuoden määräaikaisuus selvisi vasta kun itse tulin sitä kysyneeksi ennen kauppojen lukkoonlyöntiä.
2. Black Fridayn aikaan olen huomannut hintahistorioita seuratessa, että tietyt verkkokaupat nostavat hintojaan etukäteen, EU:n nykyisen 30:n päivän alimman hintavaatimuksen takia erityisesti useita kuukausia aiemmin, eikä alennus ole esimerkiksi kesän normihintoihin verrattuna kovin suuri.
21.8.2024, 10:12 #53005etapiolaedu-lapinamk-fi
OsallistujaEpäeettistä myyntiä mielestäni on, kun luvataan esim. sukkia ilmaiseksi ja asiakas sitoutuukin tietämättään jatkuvaan tilaukseen, joka on kallis. Toivon tosin että tähän epäkohtaan on puututtu eikä tämmöistä myyntiä enää ole.
Toinen on suurien alennusten lupaaminen, vaikka alennus onkin hintojen noston takia oikeasti vain muutamia prosentteja. Tähänkin epäkohtaan on onneksi puututtu.
23.8.2024, 09:15 #53010eerkheikedu-lapinamk-fi
Osallistuja1. Monet yritykset nostavat hintojaan ennen alennusmyyntien (esim. Black friday) alkua, jolloin asiakas luulee ostavansa suuressa alennuksessa olevan tuotteen. Todellisuudessa tuotteen hinta voi olla täysin sama, mitä se normaalisti ilman alennuksia olisi.
2. Esim. liittymiä myyvät eivät välttämättä kerro liittymän määräaikaisuudesta, jos asiakas ei sitä erikseen kysy.
23.8.2024, 11:02 #53011japaasoedu-lapinamk-fi
OsallistujaRuokakaupassa kukkakimppu oli “viikonlopputarjouksessa”, kun ison alennuslapun alle kurkkasi, sieltä löytyi kukkakimpun alkuperäinen hinta, joka oli alhaisempi kuin tarjoushinta.
Puhelinmyyjät, jotka yrittävät saada ostamaan tuotteen antamalla yhden kuukauden ilmaiseksi tai tarjoamalla lahjan, kun tilaat tuotteen.
23.8.2024, 14:54 #53015jraasakkedu-lapinamk-fi
OsallistujaItse en ole kohdannut epäeettistä myyntiä tai olen hoksannut sen ennen ostotilannetta.
Usein juuri suurissa alennusmyynneissä huomaa eäpäeettistä toimintaa asikkaita kohden. Yritetään huijata asiakkaita suuren tuntuisilla alennuksilla vaikka todellisuudessa sitä hintaa on juuri nostettu ennen alennusmyyntejä. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.