Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 206 vastaukset, 201 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 4 päivää, 3 tuntia sitten
saga-forsell04gmail-com toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
3.9.2025, 19:57 #55273
mapekkoledu-lapinamk-fiOsallistujaItse olen ollut kauan merkkiuskollinen ja ostoprosessi lähtee käyntiin siitä, että akku alkaa kulumaan loppuun. En oikeastaan katsele muita merkkejä, vaan vaihdan kyseisen merkin uusimpaan malliin. Etsin eri verkkokaupoista parhaimman hinnan.
7.9.2025, 14:45 #55297
idneuvonedu-lapinamk-fiOsallistujaOstan uuden puhelimen vasta silloin, kun edellinen hajoaa tai muuttuu muuten käyttökelvottomaksi. En tee laajaa vertailua eri vaihtoehtojen välillä, vaan valitsen aina saman merkin uusimman mallin, koska olen tottunut sen käyttöjärjestelmään ja koen sen luotettavaksi. Näin ollen ostoprosessi on suoraviivainen eikä sisällä suurta vertailua tai tiedonhakua.
Ostopaikan valitsen yleensä omalta operaattorilta, sillä haluan varmistaa laitteen aitouden ja saada takuupalvelut helposti käyttöön. Verrattuna muiden ostotapoihin oma prosessini on yksinkertainen.
8.9.2025, 17:50 #55320
janriikoedu-lapinamk-fiOsallistujaMinulle älypuhelin on käyttölaite ja työnantajan tarjoama työkalu. Aiemmin puhelin piti päivittää useammin, koska tallennustila loppui tai kapasiteetti muuten ei enää riittänyt uusille sovelluksien käyttämiseen, joita kehitettiin kovaa vauhtia. Nyt datat on pilvessä ja älypuhelimen vaihdan sen vikaantuessa tai akun käyttöiän tullessa tiensä päähän.
8.9.2025, 19:42 #55326
annihirvedu-lapinamk-fiOsallistujaKun ostan uuden puhelimen, ostoprosessi käynnistyy yleensä siitä, että vanha puhelin alkaa toimia hitaasti, akku ei enää kestä tai puhelin rikkoutuu. Tämä herättää tarpeen etsiä uutta. Tiedonhakuun käytän pääasiassa nettiä, luen arvosteluja ja vertailen ominaisuuksia. Lisäksi kysyn joskus suosituksia läheisiltä.
Vaihtoehtoja arvioidessani kiinnitän eniten huomiota käyttöjärjestelmään, kameran laatuun, akun kestoon ja hinta tasoon. Käyttökokemus on tärkein, joten en välttämättä valitse halvinta vaihtoehtoa, vaan sellaisen joka vastaa omiin tarpeisiin. Kun olen valinnut mallin, alan vertailemaan hintoja eri jälleenmyyjien välillä. Valitsen ostopaikan sen mukaan, missä hinta-laatusuhde on paras ja missä saatavuus tai toimitus on nopein.
9.9.2025, 14:29 #55337
evmuhoneedu-lapinamk-fiOsallistujaUuden puhelimen ostoprosessi käynnistyy, kun edellinen puhelin menee joko rikki tai sen akku on heikentynyt huomattavasti. Olen käyttänyt tietyn merkin puhelimia jo vuosia ja kokenut sen itselleni toimivaksi. Katson siis suoraan uutta puhelinta tältä kyseiseltä merkiltä, enkä ole vuosiin harkinnutkaan muuta. Katson läpi vaihtoehdot ja vertailen hintoja sekä ominaisuuksia itselleni mieluisaksi. Kun olen päättänyt, minkä puhelimen haluan, vertailen hintoja netistä. Ostan yleensä puhelimeni tutusta ja luotettavasta kaupasta, josta puhelimen saan edullisimpaan hintaan.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.