Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 136 - 140 (kaikkiaan 209)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostoprosessin laukaisee kohdallani joko uusi malli markkinoilla tai akun huonontuminen. Googlaan yleensä sekä keskustelen vaihtoehtoista kumppanin ja ystävien kanssa. Katson hintaa sekä puhelimen kameran ja muistin ominaisuuksia. Ostan sen sieltä mistä saa parhaimman diilin.

Uuden puhelimen hankintaprosessi käynnistyy yleensä vasta kun vanha hajoaa ja tarve puhelimen uusimiselle tulee ns. pakotetusti käsille. Vertailen yleensä 2-3 eri puhelinmallia ja niiden ominaisuuksia. Lopuksi kuitenkin käytettävyys ja hinta ovat ne kaksi eniten ostopäätökseen vaikuttavaa seikkaa.

Ostopäätös tulee siinä vaiheessa, kun vanha puhelin hajoaa eikä toimi enää halutulla tavalla. Luotan samaan vamistajaan ja vertailen hintalaatu suhteita ja valitsen yleensä uusimmista parhaimman mallin hinta laatu suhteeltaan. Myymälä mistä ostan puhelimen määrittyy hintojen ja tarjousten perusteella mistä löytyy takuu myös.

En itse osta/ole ostanut älypuhelimiani, sillä olen ottanut kumppanini tai vanhempieni vanhat puhelimet käyttöön. Kumppanini vaihtaa puhelintaan melko tiuhaan tahtiin, tavoitellen juuri uutta mallia ja uusia toimintoja. Olemme merkkiuskollisia, joten tässäkin suhteessa on helppo ottaa hänen vanha puhelimensa. Jos minun tulisi nyt ostaa kokonaan uusi puhelin, johtuisi se todennäköisesti siitä, että vanha puhelimeni meni rikki. Ostaisin saman merkkisen puhelimen, mutta ostopäätökseen vaikuttaisi hieman myös hinta eli en välttämättä valitsisi kalleinta mallia.

Ostoprosessin laukaisee älypuhelimen käyttöiän loppuminen tai se, ettei esimerkiksi puhelimen muistin kapasiteetti ole enää riittävä tarpeisiini. Tietoa etsin elektroniikkaan erikoistuvien verkkokauppojen sivuilta. Arvioin vaihtoehtoja ja teen lopullisen valinnan muun muassa arvosteluiden, hintojen, puhelimien ominaisuuksien ja omien kokemuksieni perusteella. Ostopaikan valitsen myös omieni ja tuttavieni kokemusten perusteella.

Esillä 5 viestiä, 136 - 140 (kaikkiaan 209)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.