Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 273 vastaukset, 268 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 4 tuntia, 38 minuuttia sitten
henillikedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.9.2026, 11:11 #57085
minpikkaedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessiin vaikuttaa yleensä halu päivittää laite ja mahdolliset puhelimen toiminta ongelmat. Luotan samaan merkkiin puhelimen ja muun elektroniikan hankinnassa hinnasta riippumatta. Ostan aina sillä hetkellä parhaan mallin.
3.9.2026, 12:44 #57086
tkoljoneedu-lapinamk-fiOsallistujaPuhelimen osto liittyy yleensä nykyään itselläni tarpeeseen ja usein siinä syynä akun heikentyminen ja käyttöikä.
Käytän työssäni paljon puhelinta eri tarkoituksiin, joten puhelimen hankinnassa tulee ottaa nämä tarpeet huomioon.
Olen viime kerrat hankkinut saman merkkisen laitteen ja ostamista ohjaa työpaikalta annettu maksimi hinta. Tarvitsen käytössä laadukasta mallia ja ostoa ennen etsin eri myyjien tarjoamat hinnat. Jos hinta on sama useammassa paikassa, päädyn valitsemaan myyjän, jonka kautta myös liittymäni ja muut hankinnat ovat.3.9.2026, 18:29 #57090
lauraahoedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessi alkaa yleensä siitä, että vanha puhelin ei toimi enää kunnolla ja tulee tunne, että pitäisi ostaa uudempi puhelin.
Aloitan etsimisen yleensä internetistä. Tutustun eri puhelinmalleihin, vertailen hintoja sekä luen muiden käyttäjien kokemuksia. Tärkeimmät ominaisuudet ovat helppokäyttöisyys ja hyvä kamera.
Vertailun jälkeen valitsen muutaman vaihtoehdon ja arvioin, mikä niistä vastaa parhaiten tarpeitani. Hinta ei välttämät ratkaise vaan tietyt ominaisuudet.
4.9.2026, 11:16 #57093
niina-kaunismakiedu-lapinamk-fiOsallistujaUusi puhelin tulee ajankohtaiseksi yleensä, kun akku alkaa huonontua huomattavasti. Puhelimessa luotan samaan merkkiin ja sen ominaisuuksiin. Uutta puhelinta hankkiessa menen yleensä keskiverto mallilla, enkä tarvitse uusinta. Hinta vaikuttaa myös merkittävästi päätökseen. Ostan puhelimen yleensä samasta paikasta vertailematta sen enempää.
6.9.2026, 14:14 #57098
tkakkoneedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessin laukaisee minulla pakollinen tarve ostaa uusi puhelin. Usein joko siitä syystä, että vanha meni rikki, tai sitten päivitysten loppuminen kyseiseen puhelinmalliin. En osta uusia puhelimia usein, mutta kun tilanne tulee, että uusi pitää hankkia, niin sitten toimitaan hyvin nopeasti eteenpäin. Olen melko merkkiuskollinen, että samaa merkkiä tai saman valmistajan merkiltä toinen vastaava. Ostopäätökseen vaikuttaa minulle tärkeät ominaisuudet, kuten akun kesto, kamera sekä muiden käyttäjien kokemukset. Vertailen hintoja, en osta kalliimpia ja voin ostaa myös käytettynä.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.