Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 272 vastaukset, 267 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 päivä, 4 tuntia sitten
lakettunedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.8.2026, 12:28 #57072
elinmakiedu-lapinamk-fiOsallistujaOlen käyttänyt iPhonea jo pitkään, joten uuden puhelimen ostaminen lähtee yleensä siitä, että nykyinen puhelin alkaa olla vanha, akku heikkenee tai puhelimessa ilmenee muita ongelmia. En oikeastaan vertaile eri puhelinmerkkejä keskenään, koska olen tottunut iPhoneen ja Applen käyttöjärjestelmään ja koen sen itselleni helpoksi. Vertailen eri Iphone-malleja ja mietin, mikä vastaa omia tarpeitani.
Tietoa etsin yleensä netistä ja vertailen esimerkiksi eri mallien kameraa ja talletustila mahdollisuuksia. Uusimman ja kalleimman mallin ostaminen ei minulle ole kuitenkaan välttämätöntä ja mietin kriittisesti tuoko uusin malli minulle sellaisia hyötyjä, että maksaisin enemmän.
Ostopaikan valinnassa vertailen hintoja ja kampanjoita eri liikkeiden välillä. Myös kuinka nopeasti saan puhelimen vaikuttaa päätökseeni.
31.8.2026, 07:39 #57075
mwestedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessini alkaa yleensä, kun nykyisen puhelimeni akku ei enää kestä kunnolla. Ostan yleensä saman merkin uusimman mallin ja vertailen lähinnä sen hintaa ja ominaisuuksia. Ostopaikaksi valitsen usein lähimmän liikkeen tai paikan, josta olen saanut hyvää palvelua.
31.8.2026, 09:56 #57078
jullaaksedu-lapinamk-fiOsallistujaMonta vuotta ostin saman brändin puhelimen, koska toimivuus ja yhdistäminen muihin laitteisiin oli helppoa. Uuteen vaihdoin kun puhelin oli ns. loppuun käytetty. Ostoliikkeisiin vaikuttaa asiakaspalvelukokemus, takuu ja vaihtokokemukset sekä tuotteen hinta.
31.8.2026, 13:51 #57079
eivaskaedu-lapinamk-fiOsallistujaUuden puhelimen ostoprosessin laukaisee omalla kohdallani moni eri tekijä. Yleensä päivitän puhelimeni koska: heikentynyt teho, puhelin jostain syystä on mennyt rikki tai vain halu päivittää uuteen 3-4 vuoden välein. Minulla on mielessäni aina tietty budjetti ja sen perusteella alan selailla uusia ja edellisen vuoden puhelimia ja vertailen niiden ominaisuuksia, ulkonäköä ja hintoja. Kun olen valinnut mieluisan niin tarkistan lopuksi mistä kaupasta sen saa edullisimmin ja jos tiedän alennusten olevan lähellä niin odotan vielä hetken (esim. black Friday yms.).
31.8.2026, 19:47 #57080
miiahuttulapland-fiOsallistujaOstoprosessin laukaisee yleensä mainos tai tuttu uudella puhelimella. Ostan puhelimen muutaman vuoden välein, silloin kun haluan päivittää uudempaan. Hankin yleensä jonkun uusimmista malleista, sen mitä myyjä suosittelee. Vertailen kahden eri tutun liikkeen hintoja ja mikäli toisessa on tarjous tai halvempi, ostan sieltä. Pysyttelen tutun brändin tuotteissa, sillä ne ovat tuttuja ja täten helppo käyttää, eikä vaadi uuden opettelua.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.