Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 266 - 270 (kaikkiaan 274)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostan älypuhelimen siinä vaiheessa, kun edellinen alkaa käymään hitaalla. Ostan aina uusimman Iphonen mallin, koska olen tottunut Applen käyttöjärjestelmään ja se sopii minulle. Hinta on kaikilla myyjillä sama, joten myyjällä ei ole niin väliä. Lopulta myyjän ratkaisee se, millä sattuu olemaan heti saatavilla oikea malli ja väri.

Älypuhelimen ostoprosessi alkaa yleensä siitä, että nykyinen puhelin alkaa olla vanha, hidas tai rikkoontunut. Etsin tietoa vaihtoehdoista verkkokaupoista, valmistajan sivuilta sekä käyttäjäkokkemuksia ja muita vertailuja. Vertailen yleisesti hintaa, kameran laatua, tallennustilaa, akun kestoa ja yleistä puhelimen käyttöikää. Myös aikaisemmat kokemukset eri merkeistä vaikuttavat valintaan. Kun sopiva puhelin löytyy, vertailen vielä hintoja eri myyjien välillä. Ostopaikan valintaan vaikuttaa hinnan lisäksi saatavuus, toimitusnopeus ja myyjän luotettavuus.

Yleensä ostan uuden kun vanha puhelin alkaa toimimaan epäluotettavasti, akku tai sovelluksen, ääni tai jokin muu asia ei enää vastaa hyvää puhelinta. Sitten teen hintavertailua netistä. Katson ominaisuuksia mitä uusissa on ja pohdin mikä on välttämättömiä minulle. Ostopäätökseen vaikuttaa suuresti hinta. Kiinnitän siis ensisijaisesti huomion hintaan, mutta ostopäätökseen vaikuttaa myös muistin koko sekä puhelimen koko. Teen usein oston verkkokaupassa.

Ostoprosessini alkaa siitä, että puhelimessa on jokin vika, jota ei voi korjata. En itse välitä muodista, joten mallilla ei niin väliä. Arvostan hyvää hintalaatusuhdetta sekä puhelimen ja sen akun kestävyyttä. Lisäksi tykkään kuvata puhelimella, joten hyvä kamera vaikuttaa myös valintaani. Vertailen eri vaihtoehtoja puhelinkauppojen nettisivuilla ennen lopullista ostosta. Ostan puhelimen lähimmästä ja helpointa asiointia tarjoavasta myymälästä.

Itsellä puhelimen ostotarve käynnistyy parin vuoden välein sillä, että puhelin alkaa ulkoisesti olla huonossa kunnossa, näyttö naarmuilla ja kulmat lommoilla. Olen Android-ihmisiä ja Samsungia käyttänyt Nokian romahduksen jälkeen aina, joten katse kääntyy joko Prisman nettikauppaan tai teleoperaattorin sivuille. Määritäni itselleni hintarajat ja valitsen Samsungin S-mallistosta itselleni sopivan puhelimen.
    Yleensä ostoprosessi ei ole niin kiireinen, ettenko ehtisi odottaa jotain kampanjaa, jolloin puhelimen voi saada halvemmalla.

Esillä 5 viestiä, 266 - 270 (kaikkiaan 274)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.