Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 51 - 55 (kaikkiaan 95)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Käytän työsuhdepuhelinta ja uudistan laitteen aina kun tarve ilmenee ja yrityksen laitekumppanilla on minua kiinnostava lippulaivamalli ostettavissa. Ostan puhelimen joka saa hyvät arvostelut business-luokan testeissä, omaa minua kiinnostavat ominaisuudet ( kamera, akku, koko) ja johon saa kattavasti lisävarusteita.

Yleensä ostopäätös syntyy siitä, että nykyinen puhelin ei enää täytä tarpeitani. Jos esimerkiksi puhelimen akku loppuu nopeasti, tiedän, että on aika etsiä uusi. Tämä on yleensä se hetki, joka käynnistää koko ostoprosessin. Ostan aina saman merkin älypuhelimen, hinnasta riippumatta. Tämä valinta perustuu pitkälti siihen, että olen ollut erittäin tyytyväinen kyseisen merkin tuotteisiin.

Ostoprosessin laukaisee tarve, yleensä vielä äkillinen sellainen (puhelin on mennyt rikki yms.).

Tietoa etsin googlesta, vaikka meillä perheessä ollaankin kaikki aika merkki orjentoituneita, jokaisella perheenjäsenellä on se oma merkki, josta pitää ja joka tuntuu itselleen parhaimmalta. Tämän mukaan myös menevät nuo uudet hankinnat aika mukavasti vain laitteen päivitystä uudempaan malliin.

Puhelimen ostan sieltä, mistä sen parhaimmalla hinnalla saan. Katson erilaiset kodinkone liikkeiden nettisivut läpi hintojen osalta, lisäksi käyn lävitse teleoperaattoreiden kaupat ja katson millä hinnalla mistäkin tuon laitteen saa. Yleensä valitsen sen josta saan halvimmalla, tai sen josta pääsen liikkeestä tuotteen hakemaan paikanpäältä.

Ostoprosessin laukaisija on yleisimmin akkuongelmat tai halu päivittää uudempaan versioon. Ostopäätös on tällöin suhteellisen nopea, luotan samaan merkkiin ja ostan saman merkin puhelimen myös sen takia että useampi laite on samalta brändiltä, jotta yhteensopivuus ja käyttö olisi mahdollisimman yksinkertaista.

Ostoprosessini tämän tuotteen kohdalla on kivulias. Arvostan puhelinta vain käyttöesineenä, eikä minulla ole tarvetta hienouksille. Haluan pitkään toimivan, luotettavan puhelimen ja uuden hankin yleensä siinä kohtaa kun vanha ei täytä enää näitä kriteereitä. Tietoa uudesta puhelimesta etsin yleensä netistä, sekä konsultoin kaveria (=aviomiestä). Hinta-laatusuhde painaa paljon sekä sen, että uuden käyttöönotto on nopea ja helppo toimenpide. En välttämättä ostaisi halvinta, mutta ehdottomast en kalleintakaan. Usein olen hankkinut puhelimen kivijalkamyymälästä

Esillä 5 viestiä, 51 - 55 (kaikkiaan 95)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.