Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 61 - 65 (kaikkiaan 171)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostoprosessii lähtee siitä, ettei nykyistä puhelinta vaan voi enää käyttää. En osta uutta ellei ole ihan pakko. Olen merkkiuskollinen, joten etsin netistä saman merkkisen puhelimen ja ehkä hieman vertailen niitä. En osta kalleinta ja uusinta vaan sellaisen joka ”riittää” omaan käyttöön. Eli hinnan ja ominaisuuksien perusteella valitsen puhelimen. Käyn ostamassa sen sieltä, missä se on halvimmalla myynnissä MUTTA en käytettynä vaan uutena. Kauppa on yleensä joko Gigantti tai esim: Power.

Nimetön
    Ei-aktiivinen

Viimeisimmän puhelimen ostoprosessin laukaisi puhelimen särkyminen. Puhelin on nykypäivänä pakkotarvike joten tuote oli hankittava pikaisesta. Olen vannoutunut OS käyttöjärjestelmän käyttäjä. Lisäksi tiedon siirto onnistuu saman käyttöjärjestelmän sisällä. Tällä kertaa menin hinta edellä koska en ollut varautunut puhelimen hankintaan. Lisäksi hankkimastani puhelimesta oli vielä hyvä tarjous, joten ostopäätös oli helppo. Ostopäätökseen vaikutti saatavuus ja erityisesti hankinnan helppous. joten hain sen suoraan puhelinliikkeestä. Ostinpa vielä lisämyyntinä suojakalvon puhelimeen.

Älypuhelimen ostoprosessin laukaisee yleensä nykyisen puhelimen “oireilu” eli puhelin alkaa näyttää merkkejä siitä, että se on menossa rikki. Vaihtoehtoja kartoitan puhtaasti vain googlaamalla. Yleensä tulee selailtua tuttujen firmojen nettisivuja. Kyselen myös tutuilta käyttökokemuksia ja mielipiteitä. Asetan myös uudelle puhelimelle budjetin sekä odotan puhelimelta mm. laadukasta kameraa ja runsaasti tallennustilaa. Monesti hinta-laatusuhde ratkaisee. Merkillä tai puhelimen ulkonäöllä ei ole minulle väliä.

Sari Honkaluotosarih-81gmail-com
    Osallistuja

Minulla on työsuhde-etuna puhelin, jonka voi vaihtaa uuteen 2-3 vuoden välein. Hinta ei siis vaikuta ostopäätökseen. Puhelimen tärkein ominaisuus itselle on hyvä kamera. Myös kestävä akku ja veden kestävyys vaikuttaa valintaani. Olen kokeilut eri valmistajien puhelimia ja aina olen päätynyt tiettyyn merkkiin seuraavaksi, koska muut ei ole olleet mielestäni yhtä hyviä.

Älypuhelimen ostaminen alkaa tarpeen tunnistamisesta. Ostoprosessin laukaisijana voi toimia esimerkiksi nykyisen puhelimen rikkoutuminen, sen vanhentuneet ominaisuudet tai tarve saada uusia toimintoja, kuten parempi kamera tai pidempi akun kesto. Myös mainokset tai uuden mallin julkaisu voivat herättää kiinnostuksen. Kun tarve on selkeä, alan etsiä tietoa vaihtoehdoista. Käytän ensisijaisesti verkkoa: tutkin valmistajien verkkosivuja, vertailupalveluja ja teknologiasivustoja. Arvioin vaihtoehtoja useiden kriteerien perusteella. Hintataso ja budjetti ovat merkittäviä, mutta otan huomioon myös tekniset ominaisuudet, kuten kameran laadun, akun keston ja suorituskyvyn. Päätöksen tehtyäni valitsen ostopaikan. Tämä perustuu pitkälti hintaan ja tarjouksiin, mutta myös luotettavuus ja asiakaspalvelu ovat tärkeitä.

Esillä 5 viestiä, 61 - 65 (kaikkiaan 171)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.