Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 81 - 85 (kaikkiaan 95)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostan uuden puhelimen, kun edellisen käyttöikä tulee päätökseen. Olen merkkiuskollinen ja olen käyttänyt samaa merkkiä jo usemman vuoden. Työni puolesta puhelimessa pitää olla muistia ja hyvä kamera. Perehdyn useimmiten itse jo valmiiksi siihen, millaisen puhelimen haluan hankkia. Tämän jälkeen ostan sen myymälästä, jos sen saa sieltä ostettua. Puolestaan jos sitä ei saa myymälästä, niin tilaan sen.

Olen tämänkaltaisissa ostopäätöksissä melko suoraviivainen. Teen jonkin verran hintavertailua, mutta yleensä olen päättänyt puhelimen merkin ja mallin jo valmiiksi ystävieni suosistusten perusteella ennen hintavertailun aloittamista. Ostan puhelimen lähtökohtaisesti sieltä mistä sen halvimmalla saa. Minulla on Elisalta puhelinliittymä ja jos olen puhelinta ostamassa osamaksulle käytän heidän osamaksua, koska se on kuluton ja menee helposti puhelinlaskun yhteydessä.
    Ilman osamaksua minulle ei ole mitään merkitystä toimiiko myyntipaikkana Power, Gigantti tai joku muu.
    Ostoprosessi alkaa aina siitä, että puhelin on menossa tai on mennyt jo rikki. En osta uusia puhelimia huvin vuoksi.

Alkaa puhelin lahoamaa niin sillon miettii että uusi pitäisi tilalle saada. Kattelen puhelimien arvosteluja ja valitsen parhaimman. Minulla ei ole rahasta pulaa.

Vaihdan puhelinta noin 2-3 vuoden välein, lähinnä siksi että puhelinten käyttöikä ei ole kovin paljoa tuota pidempi, sekä niiden kestävyys ei ole enää Nokian kulta-aikaan verrattavaa. Ostoprosessini on melko suoraviivainen, olen Android-käyttäjä ja muutama malli on luottolistalla. Viime vuodet olen hankkinut saman valmistajan puhelimen, yleensä edellisen vuoden lippulaivamallin jonka saa jo lähes puoleen hintaan uuden tultua markkinoille. Teen hintavertailua ja odotan sesonkitarjouksia, jonka jälkeen teen ostopäätöksen ja ostoksen. Hankin puhelimen aina verkkokaupasta.

Ostoprosessin aloittaa sen hetkisen puhelimen käyttöiän vastaan tuleminen. Viime kerralla näyttö alkoi jäätymään eikä puhelin toiminut kunnolla sekä akun kapasiteetti oli pienentynyt huomattavasti. Suomessa talviaika ja puhelimen pakkasessa olo taskussa vaikuttaa myös varmasti negatiivisesti käyttöikään.
    Minulla on ollut saman merkkinen puhelin usean vuoden käytössä ja en vaihtaisi, joten yleensä vertailen kyseisen merkin eri vaihtoehtoja, hintoja ja eroja puhelimien välillä. Ostopaikka määräytyy sen mukaan missä parhaimmat hinnat.

Esillä 5 viestiä, 81 - 85 (kaikkiaan 95)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.