Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 111 - 115 (kaikkiaan 162)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostopäätökseni on yleensä aika helppo. Luotan merkkiin ja vaihdan puhelimen parin vuoden välein.

Ostoprosessin laukaisijana yleensä halu päivittää nykyinen puhelimen uudempaan versioon. Prosessi on nopea ja helppo, sillä olen käyttänyt samaa tuttua merkkiä yli kymmenen vuoden ajan ja olen aina ollut tyytyväinen siihen. Hinnalla ei suurta merkitystä.

Päivitän puhelimen vain tarpeesta. Olen ollut merkkiuskollinen jo vuosien ajan ja alankin aian uuden hankinnan äärellä kartoittamaan millaisia malleja kyseiseltä merkiltä on ilmestynyt. Koska päivitän puhelimeni harvoin, joutuu tässä hieman tekemään vertailua sillä malleja on yleensä ehtinyt tulemaan muutamia. Ostopäätökseeni vaikuttaa omat tarpeeni, mutta myös hinta. En ole ikinä ollut halukas sijoittamaan puhelimeen suuria summia, joten hinta-laatu-suhe ratkaisee. Olen ollut myös melko uskollinen ostopaikan suhteen. Harvemmin hyvää kannattaa lähteä vaihtamaan.

Tarve uuteen puhelimeen tulee, kun nykyinen hidastuu, akku kuluu nopeasti tai rikkoutuu. Haen tietoa suosimani merkin verkkosivuilta, vertaile hintoja ja ominaisuuksia puhelinvertailusivustoilla. Arvioin vaihtoehtoja akkukeston, kameran ja tallennustilan perusteella. Valitsen mallin, joka täyttää vaatimukseni. Ostopaikan toimitusnopeuden ja palvelun perusteella.

Ostoprosessi lähtee käyntiin tarpeesta. joko turvallisuuspäivitykset ovat päättymässä tai nykyiseen puhelimeeni tulee käyttöongelmia, kuten akkutehon heikentyminen tai näytön rikkoontuminen, jos puhelimen korjaus ei ole taloudellisesti järkevä vaihtoehto. Ostoprosessin alkuvaiheessa tutkin ammattilaisten arvosteluja esim. Youtubesta haluamastani puhelimesta ja kun olen tehnyt ostopäätöksen alan selvittämään, mistä saisin puhelimen kaikista parhaimmalla tarjouksella tai käytettynä. Päivitän puhelimeni noin 1-3 vuoden välein, joten olen valmis ostamaan puhelimeni myös suoraan toiselta kuluttajan käytettynä, mikäli tarkastelun jälkeen tuote vaikuttaa päällisin puolin moitteettomalta ja jos on mahdollista saada alkuperäinen kuitti ostoksesta.

Esillä 5 viestiä, 111 - 115 (kaikkiaan 162)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.