Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 191 vastaukset, 187 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 päivä, 6 tuntia sitten
sborenedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.8.2025, 13:00 #55017
toivonenveera00gmail-comOsallistujaOstan uuden älypuhelimen kun vanhassa on jokin merkittävä syy miksi se tulee vaihtaa. Esimerkiksi huono akku tai hajonneet kamerat. Itse en suorita puhelimen etsintä prosessia vaan sen tekee mieheni joka näistä ymmärtää enemmän kuin minä ja ostan hänen suositusten perusteella uuden 🙂
19.8.2025, 16:46 #55051
aralajokedu-lapinamk-fiOsallistujaOma ostoprosessi on hyvin simppeli. Olen jo vuosia ollut Applen käyttäjä (2010 3gs oli ensimmäinen) Ostan edellisen hajotessa aina uusimman mallin Applelta tutusta kaupasta. Hinta ei vaikuta ostopäätökseeni.
23.8.2025, 14:45 #55087
salievdarjagmail-comOsallistujaOstoprosessin laukaisee yleensä se, että puhelin ei ole enää käyttökelpoinen tai alkaa lähestyä tätä tilaa. Olen vuosia käyttänyt samaa merkkiä, ja ollut siihen erittäin tyytyväinen, enkä koe tarvetta kokeilla uutta. Ostovalintaani vaikuttaa hintalaatusuhde ja pyrin aina mahdollisimman edullisempaan vaihtoehtoon. Useimmiten hankin puhelimen käytettynä joko tuttavapiiristä tai kunnostajilta, jotka myyvät eteenpäin hyväkuntoisia käytettyjä laitteita. En näe tarpeelliseksi maksaa uudesta, kun markkinoilla on runsaasti vähän käytettyjä ja hyvässä kunnossa olevia älypuhelimia.
24.8.2025, 09:52 #55089
eylihuttedu-lapinamk-fiOsallistujaKun puhelin ei enää toimi kunnolla, hankin uuden. Yleensä sellaisen, joka on halvin ja suht uutta mallia. Sen jälkeen vertailen missä kyseinen malli on halvin ja ostan sieltä.
25.8.2025, 15:18 #55139
aahottiedu-lapinamk-fiOsallistujaPuhelimen ostoprosessi alkaa, kun vanha laite alkaa näyttää rikkoutumisen merkkejä, kuten akku ei kestä enää, toiminnot hidastuu tai ei toimi ollenkaan tai näytössä on kosketus häiriöitä. Minulla on ollut sama merkki jo monta vuotta käytössä, ja olen siihen tykästynyt, eli en edes katso muita merkkejä. Yleensä katson vain saman mallin uudemman version, mikä sopii minun budjettiin. Sitten teen hintavertailua verkossa, ja ostan puhelimen sieltä mistä sen saa halvimmalla.
Monille ostoprosessi on varmasti saman kaltainen, ensin vanha alkaa hajoamaan, tuttu merkki ja halvin hinta. Osa on varmasti nykyään merkki uskollisia, ja he pysyvät samassa, ilman suurempaa tutkimusta, mikä olisi paras merkki tai mitä ominaisuuksia milläkin merkillä on. Jos olet todennut jo yhden merkin tuotteet hyviksi ja toimiviksi ei ole syytä lähteä vertailemaan kilpailijaa, koska riski on suurempi, että tuote ei vastaa odotuksia. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.