Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 207 vastaukset, 202 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 viikko, 4 päivää sitten
shunes062gmail-com toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
13.1.2026, 16:28 #56282
etuovilaedu-lapinamk-fiOsallistujaAlan harkitsemaan puhelimen uusimista, kun edellinen on ollut jo useita vuosia käytössä. Ostan uuden vasta kun vanhan käytössä ilmenee ongelmia tai toiminta hidastuu liikaa. Olen merkkiuskollinen joten tiedän automaattisesti minkä tuotemerkin puhelimen haluan ostaa. Luen arvosteluja uusimmista malleista ja katson videoita niistä. Ajattelen, että on järkevää ostaa tuoreimpia malleja, jotta käyttöikä päivityksiä ajatellen olisi mahdollisimman pitkä. Vertailen eri liikkeiden hintoja ja valitsen luotettavien sivustojen väliltä edullisimman vaihtoehdon. Katson myös eri sivustojen maksutapojen mukaan parhaimman ja turvallisimman vaihtoehdon.
15.1.2026, 14:05 #56316
mortjuedu-lapinamk-fiOsallistujaOstoprosessin laukaisijana on usein akun huono kesto, nykyään puhelimien akut menevät muutamassa vuodessa huonoksi. Olen yhden tietyn merkin uskollinen ostaja niin ostan yleensä uusimman mallin kyseiseltä merkiltä. Vertailen hintoja netissä ja valitsen niistä halvimman vaihtoehdon ja ostan sen sitten sieltä kunhan olen todennut sen tutuksi ja turvalliseksi kaupaksi.
15.1.2026, 14:47 #56318
NimetönEi-aktiivinenOstoprosessi alkaa siitä, kun puhelimeen tulee jokin vika tai päivytyksiä ei enää tule. Kartoitan ensin omat tarpeet mitä ja minkälaisia ominaisuuksia haluan puhelimelta ja lähden sen pohjalta etsimään sopivaa.
Netissä vertailen alkuun puhelimia ja luen asiakaskokemuksia tuotteesta. Käyn katsomassa puhelinta myymälässä, koska haluan nähdä puhelimen mm. minkä kokoinen näyttö on ja jne. Hinta on merkittävä tekijä ostoprosessissa. Pyrin etsimään tarjouksia siitä puhelimesta minkä olen valinnut ja toisinaan saatan odottaa tarjousta. En osta välttämättä puhelinta kivijalkakaupasta, vaikka päätös ehkä siellä syntyykin.15.1.2026, 15:03 #56322
NimetönEi-aktiivinenOstan uuden puhelimen vasta kun entiseen tulee jokin vika tai siihen ei saa päivityksiä. Pohdin ensin tarpeet ja sitten lähden netissä vertailemaan eri malleja ja luen asiakaspalautteita. Usein ostoon vaikuttaa hinta, haluan hinta-laatu suhteen olevan kunnossa. Ostan yleensä verkkokaupasta, koska siellä on paremmat tarjoukset.
16.1.2026, 14:51 #56340
riliimatedu-lapinamk-fiOsallistujaTähän mennessä älypuhelimen vaihto on tullut ajankohtaiseksi siinä vaiheessa kun edellinen on hajonnut tai siitä on loppunut tila sovelluksia ja kuvia varten. Koska puhelimen merkin suhteen olen melko merkkiuskollinen, yleensä seuraavaksi valitsen uudemman mallin. En välttämättä kuitenkaan kaikista uusinta, koska ne ovat melko kalliita. Vertailen puhelimia ja luen arvosteluja. Kun malli on valittu, yleensä tilaan sen sieltä kaupasta josta sen saa edullisimpaan hintaan. Jos hinnoissa ei ole paljon eroja, saatan ostaa myös esimerkiksi S-ryhmän kaupasta, jotta saa bonuksia. Edellisen puhelimen oston yhteydessä valinta kohdistui siihen kauppaan, joka otti vanhan rikkinäisen puhelimen vaihdossa ja antoi siitä hyvityksen uuden puhelimen ostohinnasta.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.