Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 217 vastaukset, 212 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 viikko, 1 päivä sitten
ssaanioulapland-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
18.5.2026, 17:50 #56922
anhavukaulapland-fiOsallistujaItsellä ostoprosessiin vaikutti puhelimen akun heikkeneminen ja kameran huonous verrattuna sen hetken malleihin. Yleensä vertailen tuotteita netissä ja luen arvosteluja. Valitsen puhelimen sen akunkeston ja kameran mukaan. Ostan tuotteeni sieltä mistä sen saa halvinten.
7.6.2026, 13:29 #56933
jetaipalulapland-fiOsallistujaOstospäätökseen vaikuttaa se, että on tarve ostaa uusi puhelin, kun vanhassa puhelimessa loppuu täysin tila, vaikka olet poistanut kaikkea mahdollista tai puhelin menee yksinkertaisesti rikki. Itse huomioin ostospäätöksessä, että seuraavassa puhelimessa on enemmän tilaa, uusia ominaisuuksia ja parempaa kameranlaatua. Vertailen myös eri yrityksien puhelimien hintoja. Päädyin usein, että ostan kunnostetun puhelimen, kun se on yleensä halvempi sekä huomioidaan samalla ympäristöä.
8.6.2026, 08:49 #56934
NimetönEi-aktiivinenUuden puhelimen ostoprosessi alkaa yleensä silloin, kun nykyinen puhelin alkaa hidastua, akun kesto heikkenee tai puhelin ei vastaa enää tarpeitani. En yleensä vaihda puhelinta vain uutuuden vuoksi, vaan silloin kun koen sen olevan tarpeellista.
Etsin tietoa netistä, valmistajien verkkosivuilta, verkkokaupoista sekä erilaisia arvosteluita ja kokemuksia. Vertailen aina hintaa, kameran laatua ja tallennustilaa. Minulla on jonkin verran merkkiuskollisuutta, sillä tuttu käyttöjärjestelmä tekee uuden puhelimen käyttöönotosta helpompaa.
Lopulliseen valintaan vaikuttavat ominaisuuksien ja hinnan suhde sekä se, kuinka hyvin puhelin vastaa omia käyttötarpeitani. Ostopaikan valitsen yleensä hinnan, toimitusajan ja luotettavuuden perusteella. Vertailen eri verkkokauppojen tarjouksia ja ostan puhelimen paikasta, jossa hinta on kilpailukykyinen.14.6.2026, 14:31 #56943
sasu-paivarintagmail-comOsallistujaUuden puhelimen ostopäätökseen vaikuttaa itsellä, kuinka huonosti sen hetkinen puhelin toimii. Jos puhelin toimii huonosti luultavasti uusi puhelin lähtee ostoon. Puhelinta en vaihda sen takia, että uusi malli olisi saatavana vaan silloin kun vanha puhelin ei enää ole tarpeeksi toimiva omaan käyttöön. Uuden puhelimen ostopäätökseen vaikuttaa sillä hetkellä olevien saman merkkisen puhelin valmistajan tarjonta ja hinta.
21.6.2026, 16:10 #56948
kheikkonulapland-fiOsallistujaOstoprosessin puhelimen ostoon laukaisee se, että puhelin ei toimi tai on jo todella vanha malli. En osta puhelinta usein ja uuteen malliin vaihtaminen vaatii väliin ainakin viiden vuoden välin, mikäli vanha pelittää hyvin. Monesti puhelimiin on ruvennut tulemaan akkuongelmia pitkän käytön jälkeen.
Ostamiseen vaikuttaa puhelimen hinta. En ole valmis maksamaan puhelimesta korkeimpia markkinoilla olevia hintoja. Haluan, että puhelin on tehokas ja hyvä akkuinen. Kaikkien tärkein ominaisuus on hyvä kamera, sillä pidän kuvaamisesta.
Olen ollut uskollinen tietylle mallille, koska se on toiminut hyvin. Olen ostanut viimeiset kolme puhelinta DNA:lta koska siellä on ollut paras hintalaatu -suhde. Asiakaspalvelu on ollut hyvää ja puhelimesta on annettu tietoja sellaiselle henkilölle, joka ei niistä paljoa tiedä etukäteen. Luotan puhelimen tiedotuksessa asiantuntijan sanaan, mutta ymmärrän että tuotetta myös yritetään myydä minulle.
Olen jokaisen puhelimen oston aikana selaillut myös muita liikkeitä ja vaihtoehtoja etsien sopivia tarjouksia, mutta päätynyt aina DNA:lle. Mikäli hinta ja toiminnot ovat kohdillaan viimeisenä puhelimen oston ratkaisee ulkomuoto. Ostan puhelimen kestävyyden perusteella ja pitkäaikaisena ostoksena. Saatan ostovaiheessa pikaisesti lukaista käyttökokemuksia puhelimesta netistä.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.