Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 231 - 235 (kaikkiaan 240)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Yleensä tarve herää ja ostoprosessi käynnistyy joko puhelimen tehon heikentymisestä tai uusien mallien julkaisun myötä. Ostan aina saman merkin (Apple) puhelimen. Käyttöjärjestelmän tuttuus ja yhteensopivuus muiden laitteiden kanssa vaikuttaa joka kerralla ostopäätökseeni. Vertailen toki uusimman mallin eri versioita, mietin muistin kokoa ja puhelimen väriä. Usein annan edellisen laitteeni vaihdossa madaltaakseni hintaa. Ostopaikalla ei ole niin väliä itselleni ja se onkin vaihdellut aina nettikaupoista elektroniikkaliikkeisiin.

Ostoprosessin laukaisee useimmiten akun huonontunut kunto tai jokin muu vika. Olen jos useamman vuoden luottanut samaan merkkiin, joten ostopäätös on melko nopea ja suoraviivainen. Mallin valintaan vaikuttaa lähinnä vain hinta, tykkään ostaa puhelimen hieman käytettynä hinnan sekä ekologisuuden takia.

Olen monia vuosia jo ostanut saman merkin puhelimen kun olen todennut sen hyväksi. Kun puhelimen käyttö ikä rupeaa olemaan minulle huono noin 3 vuoden välein ostan uusimman mallin samalta merkiltä.

Ostoprosessin laukaisee yleensä puhelimen rikkoutuminen tai hidastuminen. Lähden etsimään tietoa esim. etsimällä internetistä käyttökokemuksia ja lukemalla arvosteluita. Arvioin vaihtoehtoja pitkälti hinnan ja tuotteen ominaisuuksien perusteella, jotka ovat minulle tärkeitä. Valitsen paikan yleensä sieltä, missä se on halvin. Jos tuote on samalla hinnalla monessa paikassa myynnissä, valitsen sen, jonka mukana tulee kylkiäisiä.

Ostan uuden älypuhelimen silloin, kun huomaan, ettei entinen puhelimeni toimi enää kunnolla. Olen merkkiuskollinen, joten en juurikaan vertaile vaihtoehtoja, vaan ostan aina sillä hetkellä uusimman Apple iPhonen. Viimeksi huomasin eräällä yrityksellä kampanjan, jossa entisestä puhelimesta sai vaihtohyvitystä uuden puhelimen hinnasta. Tämä oli minulle hyvin kannattava tarjous, joten päädyin vaihtamaan puhelimeni uudempaan. Valitsen ostopaikan sen perusteella, jossa on paras tarjous.

Esillä 5 viestiä, 231 - 235 (kaikkiaan 240)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.