Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 166 - 170 (kaikkiaan 182)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ensimmäisenä mieleen tulee esimerkiksi Black Weekend-kampanjamyynnit, joita on monessakin paikassa. Tuotteen alkuperäisiä hintoja on saatettu nostaa, jotta saadaan tarjous näyttämään suuremmalta, kuin todellisuudessa onkaan.

Toisena esimerkkinä auton osto. Itse koin epäeettiseksi myynniksi, kun minulle yritettiin auton lisäpalveluksi myydä sellaista turvapakettia, joka kattoi määrän X mahdollisista tulevista vioista seuraavan kahden vuoden ajasta ostosta. Asia itsessään on siis fiksu, mutta keskustellessani kolmen eri myyjän kanssa, tulikin ilmi, että yksi myyjä pimittikin turvapaketin laajuutta. Hän sanoi sen kaiken kattavaksi, vaikka oikeasti siihen kuului vain vaihteiston ja voimansiirron viat. Tästä kuitenkin selvittiin, kun ostin rehelliseltä myyjältä kyseisen auton ja kyseisen paketin kuitenkin, kun sen halusin.

Eräässä kaupassa saa olla tarkkana tarjousten kanssa. Ilmoitusta tarkemmin lukiessa huomaa että tarjous on vaan pari senttiä. Asiakas tavallaan huijataan ostamaan tuotetta enemmän tarjous sanalla. Itse ainakin koen tämän epäeettiseksi myynniksi.

Okko-Tapio Heikkiläokkotapiogmail-com
    Osallistuja

Puhelinmyynnissä olen kohdannut epäeettistä myyntiä. Myyjä antoi harhaanjohtavia tietoja sekä yritti tehdä lisämyyntiä piilottamalla uuden tuotteen vanhojen palveluiden kanssa samaan paketttiin.

Omalla kohdallani nousee esiin ainakin 2 tapausta:
    Käytetyn auton ostaminen, ei varmaan tule yllätyksenä että myyjä pimitti olennaisen tärkeitäkin vikoja autosta. olkoonkin, että ne olisivat olleet piileviä. myyjän tulee tarkastaa auto sikäli että tietää mitä myy. lisäksi auton tiedot olivat lähtökohtaisestikin todellisuudesta poikkeavia.

toinen tapaus, jossa puhelinmyyjä soitti ja ilmoitti arpajaisvoitosta, ja että valitettavasti pääpalkinto eli etelänmatka ei osunut kohdalle, mutta sen sijaan upea alennus hammasharjasta. puoliso totesi, ettei muista osallistuneensa moiseen, ja tätä seurasi epämääräinen selittely jonka jälkeen myyjä ryhtyi kauppaamaan kallista hammasharjaa ja kuukausimaksullista sopimusta vaihtopäistä yms. sivuhuomiona, samaa harjaa voi tilata kiinasta murto-osalla hinnasta.

Autojen myynti ilmoituksissa monesti on nähnyt kun jätetään kertomatta esimerkiksi kolarihistoriasta, kun auto on saatettu kolaroida ulkomailla, jonka jälkeen kunnostettu ja myyty “puhtaalla kolarihistorialla” esimerkiksi toisessa maassa.

Toinen esimerkki autokaupoista on kun jätetään kertomatta jostain vasta ilmenneestä viasta, josta voi koitua kallis remontti ja myyjä koittaa vain saada auton myytyä pian ennen isomman vian/remontin ilmenemistä.

Esillä 5 viestiä, 166 - 170 (kaikkiaan 182)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.