Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 161 - 165 (kaikkiaan 182)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Anssi Pulkkinenansspulkulapland-fi
    Osallistuja

Olen kohdannut myyntiä, joissa kilpailevia yrityksiä tai tuotteita poljetaan alas. Eli enemmän keskitytään muiden huonoihin puoliin, joita lisäksi korostetaan, eikä oman tuotteen hyviin puoliin.

Olen myös törmännyt harhaanjohtaviin ilmaiskokeiluihin, joista kuitenkin on veloitettu peruuttamismaksu.

Muistan, että eräs vakuutusyhtiön työntekijä myi vakuutuksen ja jätti kertomatta yhden hyvin oleellisen asian heidän vakuutus ehdoistaan. Tuli hieman huijattu olo tästä. Toisena tulee mieleen rypsiöljyn mainoksen, jossa asiakkaita johdettiin harhaan sen terveellisyydestä.

1. Hinnoittelu, esimerkiksi black fridayna. Hintoja on valmiiksi jo muokattu ennen uusia alennuksia niin, että tulevat alennukset saadaan näyttämään mahdollisimman suurilta.
    2. Puhelinmyynti esimerkiksi vanhuksille. Puhelinmyyjät saavat myytyä heikommassa asemassa, mahdollisesti muistisairaille tuotteita mitä he eivät todellakaan tarvitse.
    Edellä mainitut asiat on epäeettistä myyntiä.

Epäeettistä myyntiä olen saanut kaksi kertaa puhelinmyyjiltä:
    Toinen myi avaimen palautuslätkää, joka roikkuu avaimissa ja sen voi palauttaa postilaatikkoon. Hän halusi myydä minulle lompakkoon samanlaista ja suivaantui, kun sanoin ei kiitos hänen mielestään aiheelle, joka on kaikille yhtä tärkeä. Yritin monta kertaa lopettaa puhelua ystävällisesti, kunnes jouduin laittamaan luurin kiinni. Puhelun jälkeen jäi inhottava fiilis.

Toisella kertaa puhelinmyyjä soitti ja myi minulle lehtiä, hän esitteli rauhallisesti tuotteita ja mielestäni en ollut ostanut mitään, kunnes puhelun jälkeen tuli ostovahvistus viestillä. Peruin tilauksen.

Venla Hämeenniemivhameennulapland-fi
    Osallistuja

Mieleen tulee ensimmäisenä puhelinmyynti, joka on usein todella painostavaa. Tuotetta yritetään myydä väkisin, eikä kieltäytymistä tahdota ottaa huomioon.

Esillä 5 viestiä, 161 - 165 (kaikkiaan 182)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.