Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 21 - 25 (kaikkiaan 209)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Yleensä alan itse harkitsemaan uuden matkapuhelimen ostoa, kun vanhan käyttö alkaa hidastumaan tai jotkin toiminnot eivät toimi enää niin hyvin kuin ennen, esimerkiksi akku tai kamera.

Ostoprosessin aloitan yleensä tarkistamalla millaisia ja minkä hintaisia puhelimia operaattorillani on myynnissä, sillä olen tottunut ostamaan puhelimeni heiltä kuukausimaksulla.
    Maksu tulee aina puhelinlaskun yhteyteen, joten maksamista ei tarvitse erikseen miettiä.
    Haluan ostaa laadukkaita laitteita, jotka ovat myös usein kalliimpia ja operaattoriltani saan hankintaan maksuaikaa ilman korkoa. Olen laitteiden suhteen aika merkkiuskollinen, joten tarkistan vain omaa merkkiäni olevat tuotteet. Päätöksen teen hinnan, muistikapasiteetin ja kameran laadun perusteella.

Ostoprosessin laukaisee tarve uudesta puhelimesta, kun vanha ei enää toimi riittävän hyvin. Omat ja ystävieni kokemukset vaikuttavat siihen, millaista puhelinta lähden etsimään. Vertailen eri malleja netissä ja yritän löytää sellaisen puhelimen, joka vastaa tarpeitani ja pysyy myös budjetissa. Ostopaikan valitsen sen mukaan, mistä sen saa edullisesti. Mikäli hinnoissa ei ole eroa, valitsen liikkeen, josta saan sen heti mukaani.

Ostoprosessin laukaisijana on itselläni se, kun edellinen on hajonnut niin pahasti, ettei sitä voi enään käyttää. Kun katson uutta puhelinta, haen selkeästi aina halvimpaa vaihtoehtoa, mutta katson myös, että se puhelin on halvin sekä laadukas. Eli ihan halvin puhelin ei riitä. Olen vaihtanut puhelimen merkkiä melko monesti, välillä hintojen takia ja välillä silloin, jos olen saanut eri merkkisen puhelimen esim. lainakäyttöön ennen uutta puhelinta. Kuitenkin minulla on muutama luottomerkki puhelimissa, mitkä ovat yleensä niitä mitä ostan tarvittaessa. En näe syytä pistää suuria summia rahaa puhelimiin, koska olen tajunnut sen, että hinnalla ei ole mitään tekemistä sen kestävyyden kanssa. Aina voi sattua jotain mikä hajottaa puhelimen ja siinä vaiheessa ostopäätös alkaisi vaan kaduttamaan.

Yleensä ostoprosessin käynnistää puhelimesta huonontunut akku tai että puhelin alkaa toimimaan hitaasti. Ostopäätösprosessi on suoraviivainen ja nopea. Luotan samaan merkkiin

Ostoprosessin laukaisee oikea tarve uudelle puhelimelle. Minulla on käytössä ollut tietyn merkkinen puhelin jo monia vuosia, joten lähden ostamaan tämän kyseisen merkin puhelinta. Hinta ei ole niin suuressa roolissa ostopäätöksessä, sillä tiedän, että puhelimet nykypäivänä ovat melko hinnakkaita ja sillä tiedän, että tämä puhelin tulee olemaan minulle monia vuosia käytössä. Vertailen tuotteita eri elektroniikkalaitteita myyvien yritysten nettisivuilla ja etsin, mistä saisin ostettua puhelimen kaikista järkevimpään hintaan ja millaisia muita etuja heillä on tarjota, esim. osamaksu. Puhelimen ostopäätökseen vaikuttaa sen hinta jonkin verran, mutta ennen kaikkea sen merkki ja käyttöominaisuudet. Ostan puhelimen sieltä, mistä saan sen itse parhaimpaan hintaan.

Esillä 5 viestiä, 21 - 25 (kaikkiaan 209)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.