Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 31 - 35 (kaikkiaan 94)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Ostan uuden puhelimen siinä vaiheessa, kun edellisen toimintakyky ei enää riitä itselle. Pitäydyn samasssa merkissä, ja ostan yleensä sieltä tehokkaammasta päästä. Vertailen ja testailen uusimman malliston puhelimia, katson youtubesta arvosteluvideoita, sekä tutkin specsejä. Niiden perusteella sitten valitsen minkä ostan. Pidän samaa puhelinta useamman vuoden.

Kun ostan älypuhelimen, ostoprosessini käynnistyy usein akkuongelmista tai tarpeesta päivittää laitteeni uudemmaksi. Yleensä etsin tietoa vaihtoehdoista useista lähteistä, kuten somesta, netistä tai tuttavien suoistuksien perusteella.

Ensimmäinen vaihe on kartoittaa, mitä ominaisuuksia tarvitsen. Käytän usein arvosteluja ja vertailuja selvittääkseni, mitkä mallit täyttävät tarpeeni parhaiten. Vertailen muun muassa akun kestävyyttä, suorituskykyä, käyttöjärjestelmää ja hinta-laatusuhdetta. Arvioin myös puhelimien ulkonäköä ja muita henkilökohtaisia mieltymyksiäni, kuten värivaihtoehtoja.

Kun olen valinnut muutaman hyvän vaihtoehdon, vertailen niiden hintoja eri sivustoilla. Ostopaikan valintaan vaikuttavat usein hinta, toimitusvaihtoehdot ja mahdolliset takuut sekä palautusoikeudet. Usein valitsen verkkokaupan, jossa on hyvät asiakasarvostelut ja jonka tiedän olevan luotettava. Joskus myös tarkistan myymälöistä, jos haluan nähdä laitteen ennen ostopäätöstä.

Muiden kokemusten perusteella ostoprosessissa voi olla monia samankaltaisia ja erilaisia piirteitä. Esimerkiksi jotkut voivat olla merkkiuskollisia ja valita vain tietyn brändin, kun taas toiset saattavat keskittyä eniten hintaan. Erilaisia tekijöitä voivat olla myös se, miten tärkeänä arvostellaan laitteen ulkonäköä, kestävyysominaisuuksia tai pitkäaikaista tukea ja päivityksiä.

Yleensä olen alkanut harkita uuden puhelimen ostoa käyttöjärjestelmäpäivitysten hidastaessa puhelimen toimintaa tai puhelimen rikkoutuessa. Olen merkkiuskollinen, joten ostan aina saman merkin tuotteen. Vertaan yleensä uusimman tuotteen eroja ja hintaa toiseksi uusimpaan, jotta voin päättää onko uusin tuote hintansa väärti. Ostan puhelimen joko käytettynä ja tehdashuollettuna tai käytän hintavertailusivuja siihen, miltä yritykseltä puhelimen ostaminen on halvinta. Jos vanha puhelimeni ei ole rikki, odotan yleensä puhelimen ostamista alennusmyynteihin, kuten Black Friday tai Cyber Monday. Odotan myös uusimpien mallien julkaisemista, koska pian sen jälkeen vanhempien mallien hinta laskee.

Ostoprosessi alkaa siinä kun huomaan puhelimen akun olevan huono, ja tai toiminta alkaa hidastua. Etsin useamman vaihtoehdon ja vertailen laitteita, ja puhelimien hintoja sekä seurailen alennuksia laitteista eri firmoilta. Sekä rajaan älypuhelimen merkin aina tiettyyn merkkiin, johon olen aikaisemminkin ollut tyytyväinen. Mutta vertailen saman merkin eri malleja. Yleisesti myös tutkin vaihtoehtoa ostaa laite käytettynä sekä huollettuna.. Laitteen ei tarvitse olla uusi tai käyttämätön

Oman ostoprosessini laukaisee akun heikentyminen tai halu päivittää puhelin uudempaan. Olen pitkään pysynyt saman merkin puhelimissa, koska olen kokenut ne helppokäyttöisiksi ja toimiviksi. Ennen ostopäätöstä tutustun uuden puhelimen päivittyneisiin ominaisuuksiin, joilla on minulle merkitystä, esimerkiksi kameranlaatu. Ostopaikan valitsen yleensä hinnan mukaan.

Esillä 5 viestiä, 31 - 35 (kaikkiaan 94)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.