Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Markkinoinnin kilpailukeinot ja kanavat (mod 3 / op 2)
- Tämä aihe sisältää 76 vastaukset, 75 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 päivä sitten
enaatsaaedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.9.2024, 15:20 #53140
inka-malkkigmail-com
OsallistujaOstoprosessin laukaisevana tekijänä toimii puhelimen suorituskyvyn heikentyminen. Ostopäätöksen tekeminen on hyvin harkittua. Tietoa haen puhelinvalmistajien ja -myyjien verkkosivuilta, joista löytyy helposti tietoa teknisistä ominaisuuksista yms. Käyttökokemuksia luen sosiaalisesta mediasta, jotta saan myös käyttäjän näkökulman. Valinnan teen huomioiden älypuhelimen laadun ja oman budjetin. Ostopaikan valinta määräytyy ensisijaisesti hinnan mukaan.
24.9.2024, 13:08 #53153miaatsinedu-lapinamk-fi
OsallistujaÄlypuhelimen ostoprosessin laukaisee tietenkin tarve. Oli nykyinen puhelin sitten hajonnut tai hidastunut merkittävästi ovat nämä suurimmat syyt uuden hankinnalle. Olen omistanut useita Android-puhelimia sekä IOS-pohjaisia, mutta olen todennut Applen tuotteet käyttöliittymältään paremmiksi, vaikkakin hinnaltaan ne ovat melko kalliita yksittäisenä hankintana.
Tuotteen ostopaikaksi määräytyy tietenkin halvin mahdollinen, joka internetistä etsimällä on löydetty.27.9.2024, 11:16 #53161kallkinnedu-lapinamk-fi
OsallistujaUuden puhelimen hankintapäätös tulee kysymykseen kun edelliseen puhelimeen tulee joku vika, olkoot se joko huonontunut akku tai sitten näyttö menee niin huonoon kuntoon että pakko alkaa miettimään uutta.
Ostoprosessi etenee näin:
1. Alan selailemaan sivustoja mistä olen aiemmin hommannut puhelimen.
2. Katson puhelimen hintoja ja niistä alan sitten tutkimaan teknisiä tietoja.
3. Tärkeimpänä pidän että se soveltuu budjettiin jonka päässä hahmottelen että mitä olen valmis maksamaan puhelimesta, toisena tulee kuinka hyvä kamera.
4. Olen valinnut 2-3 vaihtoehtoa puhelimista ja alan lukemaan asiakaskokemuksia niistä ja vertailen toki hintoja mitä eri liikkeissä maksaa.
5. Lopulliseen ostopäätökseen vaikuttaa myös että olen aiemmin tilannut puhelimen esim. Telialta ja kaikki on toiminut hienosti, En lähde 20€ halvempaa ostamaan muualta.
Ostan puhelimen aina kuukausilyhennyksellä, sekin on ratkaiseva tekijä.30.9.2024, 16:51 #53176nmellaahedu-lapinamk-fi
OsallistujaOstoprosessi alkaa siitä, kun tulee halu päivittää puhelin uudempaan tai yleisemmin puhelimen heikentyneestä suorituskyvystä. Ennen ostopäätöstä tutustun uuden puhelimen ominaisuuksiin, sekä katson käyttökokemuksia netistä. Olen pitkään pysynyt yhdessä puhelinmerkissä, sillä olen todennut sen omiin tarpeisiini sopivaksi ja helppokäyttöiseksi. Ostopaikan määräytyy hinnan sekä entisten kokemusten perusteella, viimeisimään puhelimeni ostin samasta paikasta missä minulla on kaikki liittymät ja josta ostin edellisenkin puhelimeni, koska kokemus on ollut niin hyvä.
30.9.2024, 20:43 #53177tuusimaaedu-lapinamk-fi
OsallistujaOstoprosessin laukaisija on yleensä ollut jokin puhelimeen tullut vika / toimimattomuus. Tutustun hieman verkosta saatuihin tietoihin ja teen hitavertailua. Nyt olen jo pitkään pysynyt merkki uskollisena, koska olen tyytyväinen sen toimivuuteen ja hyviin omainaisuuksiin. Aikaisemmin kun itse hankin puhelimet, hinta oli ratkaiseva tekijä, nyt tämä on työsuhde etu ja puhelin päivittyy kahden vuoden välein.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.