Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 41 - 45 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Älypuhelimen ostoprosessi lähtee itselläni tarveperusteisesti. Tarve ei välttämättä koske juuri itseäni, vaan perheessä syntyy tarve uudelle älypuhelimelle joko edellisten rikkoutuessa siten, ettei niitä kannata enää korjata, tai teknologian ikääntyessä niin. että käyttökokemus arjessa alkaa häiritsevällä tavalla heikentyä. Olemme ajautuneet perheen kesken applen ios ekosysteemiin, joten valinta kohdistuu kyseisen valmistajan tuotteisiin. Tiedon hankinta on hyvin arkista: Seuraan jossain määrin uusia tuotejulkistuksia ilman varsinaisia ostoaikeita. Pysyn luontaisen kiinnostuksen kautta kärryillä tuotekehityksestä ja se ohjaa ostopäätöksiäni sitten tarpeen tullen. Ostotarpeen konkretisoituessa pyrin tarkastelemeen muutamaa uusinta mallia siksi, että älypuhelimen teoreettinen elinkaari olisi siten mahdollisimman pitkä. Ostopaikan ratkaisee h-hetkellä laitteen hankintahinta, eli vertailen netissä tuntemiani teleoperaattoreita ja luotettavia verkkokauppoja, joista etsin alhaisinta hintaa.

Uuden puhelimen ostan jos vanha hajoaa. Uuden puhelimen valintaan vaikuttaa eniten hinta, sekä puhelimen ominaisuudet. Liikkeen valintaan vaikuttaa liikkeen helppous, sekä hinta. Yleensä olen ostanut samaa merkkiä olevan puhelimen kuin vanha mikäli vanha on toiminut moitteetta.

Ostoprosessi vaikutta hinta, ominaisuudet sekä kamera. Minulle on tärkeää vertailla hintoja ja katsoa arvosteluja tuotteesta ennen ostoa. Yleensä harkitsen ostoa pitemmän aikaa. Katson puhelimen ominaisuuksia todella tarkkaan.

Ostan vain tarpeeseen. Kun entinen hajoaa tai akun kesto alkaa olemaan olematon. Käytän tuotteen niin sanotusti loppuun. Ostan vain tietyn itselle tutun merkin tuotteita. En osta uusinta vaan hieman halvemmalla yhden tai kahta mallia vanhemman. Uusinta en uskalla ostaa, koska aina voi tulla jotain bugeja mitä rakennusvaiheessa ei ole huomattu. Vanhemmissa malleissa nämä ovat tulleet jo esille. Myös uusimmissa malleissa hinta on liian korkea mielestäni käyttöni tarvetta vastaamaan. Harkitsen ostosta pitkään. Saatan myydä myös vanhan puhelimeni esimerkiksi Swappielle, jos siitä joku vielä saisi soivan pelin pienellä huollolla.

Minulle ei yleensä tule tarvetta ostaa puhelinta, mutta kun sen haluan vaihtaa niin minulle tärkeintä on se että siinä on hyvä kamera ja että sitä on helppo ja kiva käyttää. Muistiakin puhelimessa pitää olla riittävästi eli yli 512GB

Esillä 5 viestiä, 41 - 45 (kaikkiaan 49)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.