Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
- Tämä aihe sisältää 81 vastaukset, 80 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 viikko, 1 päivä sitten
evvierimedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.1.2025, 23:49 #53648
rviitakoedu-lapinamk-fi
Osallistuja1. Sokoksella tuli vastaan alennusmyynneissä mainostettu tuote jonka hintalappu oli korostettu vielä oranssilla värillä. Kurkkasin alkuperäisen hinnan ja se oli tismalleen sama kun “alennettu hinta”
2. Netissä on useamman kerran tullut vastaan tuotteet jotka ovat hinnoiteltu tietyllä tavalla ja mainostetaan ilmaista toimitusta, vasta ostoskorissa ilmeni suuri toimituskulut koska ilmainen kuljetus on vain yli tietyn summan jälkeen. Tätä ei mainittu aiemmin.
3. Ulkomailla tulee usein vastaan kanta-asiakkuus kamppanijoita joissa on “ilmainen liittyminen” ja vasta tämän jälkeen on huomannut että olikin ilmainen vain osan ajasta.
22.1.2025, 10:42 #53665amraikamedu-lapinamk-fi
OsallistujaEn ole kohdannut mielestäni epäeettistä myyntiä. Ehkä lähinnä inhottavaa, tyrkyttävää myyntiä joskus esimerkiksi puhelinmyyjältä, joka myi lisäpalveluita sähkösopimukseen. Hän ei useammasta kieltävästä vastauksesta uskonut, vaan jatkoi sitkeästi myymistä, vaikka olin ymmärtänyt jo myytävän tuotteen idean.
23.1.2025, 11:01 #53675annikakoedu-lapinamk-fi
OsallistujaPuhelin myyjä on aggressivisesti ja päällekäyvästi myynyt tuotettaan sanomalla muun muassa vihaisella sävyllä ”tarvitset tätä” ja kehoittanut minua nyt kuuntelemaan, ja soittamalla heti takaisin kun hänelle on lyönyt luurin korvaan.
Minulle on yritetty myydä palveluja/ tuotteita, joissa tulee myöhemmin lisämaksua, mutta sitä ei mainittu myynti vaiheessa. En siis kuitenkaan ostanut mitään, mutta googlattuani sain selville lisämaksuista.
Ei tule nyt muuta mieleen, mutta epäeettistä myyntiä on mielestäni kaikki hyökkäävä, agressiivinen, valehteleva tai muuten harhaanjohtava myynti. Huomaan muiden vastauksista, että aika samantyyppisiä kokemuksia löytyy.
24.1.2025, 03:56 #53693pekkpesoedu-lapinamk-fi
OsallistujaIkkunan myyjämme myyntikäytös oli painostavaa ja päätös kaupasta piti tehdä samalla kertaa koska tarjous olisi loppunut kun hän sulkee oven.
Positiivista tässä oli se että tarjous oli oikeasti halvin.25.1.2025, 15:19 #53697mperttuedu-lapinamk-fi
OsallistujaAutokaupoissa on tullut törmättyä tapauksiin, joissa myyjä jättää asioita auton kunnosta kertomatta. Myyjä ei siis valehtele, mutta ei myöskään ole rehellinen.
Olen paljon lukenut ja katsonut dokumentteja lähinnä kiinalaisista firmoista, jotka teettävät tuotteita älyttömiä määriä maksaen työntekijöilleen aivan liian alhaisen korvauksen tehdystä työstä. Myös kyseisissä firmoissa myydään todella halpaan hintaan tuotteita, jotka eivät ole edes heidän itse suunnittelemiaan, vaan ideat on varastettu jostain. Eli joku yrittäjä voisi saada suunnittelemastaan tuotteesta asianmukaisen korvauksen, jolla pystyisi myös elättämään itsensä, mutta ihmiset ostavat tuotteen firmasta, joka on varastanut idean ja myy sitä pilkkahintaan asiakkaille. Valitettavan usein asiakkaat valitsevat sen halvemman vaihtoehdon piittaamatta sen laadusta ja eettisyydestä. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.