Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
- Tämä aihe sisältää 81 vastaukset, 80 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 kuukausi sitten
evvierimedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.1.2025, 11:57 #53701
sannamkeedu-lapinamk-fi
OsallistujaOlen kohdannut epäeettistä myyntiä puhelimitse. Minulle on pyritty esimerkiksi kauppaamaan omakotitalon tiiveysmittausta käyttämällä selitystä “omistajan velvollisuus teettää tietyin väliajoin”. Tähän ei tietysit ollut mitään virallista perustetta, kun sitä osasin kysyä. Tällainen harhaanjohtava ilmaus on mielestäni epäeettistä ja olen kuullut tätä muidenkin kohdanneen puhelinmyynnissä. Epäeettistä myyntiä on myös usein terveystuotteissa, joiden väitteet eivät olekaan lopulta tieteellisesti tutkittuja.
-
Tätä vastausta muokkasi 2 kuukautta, 3 viikkoa sitten
sannamkeedu-lapinamk-fi.
26.1.2025, 17:10 #53708akarhukoedu-lapinamk-fi
OsallistujaTulee mieleen mm. matkatoimistojen kampanjat esim. “Barcelonaan lennot alkaen 45€”. Kun menet varaamaan matkaa, on hinta vain tiettynä päivänä lennettäessä ja se sisältää vain pienen matkatavaran, ei istumapaikkavarausta, ym. Ei ehkä täysin epäeettistä, mutta harhaanjohtavaa.
27.1.2025, 12:44 #53717tapani-vaisanenedu-lapinamk-fi
OsallistujaOlin ostamassa urheiluliikkeestä tyttärelle hiihtosuksia. Kysyin myyjältä löytyykö tyttären painoalueelle sopivia suksia. Myyjä toi sukset ja sanoi, että näissä suksissa ei ole väliä kuinka paljon hiihtäjä painaa. Hänen mielestään sukset pitävät ja luistavat hiihtäjän painosta huolimatta. Kysyin vielä että onko hän sitä mieltä, että sukset pitävät aina samanlailla painaako hiihtäjä 40 kg vai 110 kg. Myyjä edelleen sanoi, että kyllä pitää. Myyjä antoi minulle selkeästi väärää tietoa tuotteesta. Varsinkin perinteisen suksissa on merkitystä, että hiihtäjän paino kohtaa suksiin tehdyn jäykkyyden. En ostanut ko. liikkeestä suksia ja nykyään mietin jos käyn liikkeessä, että tietävätkö myyjät varmasti mitä ovat myymässä.
27.1.2025, 20:30 #53720siilaineedu-lapinamk-fi
OsallistujaOlen kohdannut epäeettistä myyntiä usein puhelinmyynnissä, jossa kuvaillaan etua, tarjousta tai ilmaistuotetta ja vasta hyväksyvän vastauksen jälkeen kerrotaan mihin samalla joutuu sitoutumaan ja mitä sitoutuminen maksaa.
Epäeettistä myyntiä olen kohdannut myös sivusta seuraajana, kun muistisairaalle ikäihmiselle on myyty esimerkiksi puhelinmyyntinä tuotteita, jotka ovat hänelle täysin tarpeettomia tai joihin hänellä ei ole varaa.-
siilaineedu-lapinamk-fi.
1.2.2025, 16:11 #53745ahakonieedu-lapinamk-fi
OsallistujaItse en tunnista suoraan minuun kohdistuneen epäeettistä myyntiä, mutta kuullut ja lukenut näistä olen. Esimerkiksi vanhuksille myydään palveluita, joita he eivät oikeasti tarvitse tai eivät pysty käyttämään.
-
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.