Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 41 - 45 (kaikkiaan 82)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #53599

    1. Myyjä antaa harhaanjohtavaa tietoa tuotteen ominaisuuksista, kuten väittää sen olevan parempi tai soveltuvan tiettyihin tarpeisiin, vaikka ei ole.

    2. Myyjä painostaa asiakasta tekemään ostopäätöksen nopeasti, ilman aikaa harkita, tai käyttää manipuloivia tekniikoita..

    #53623

    Vamhuksille myynti ilman että tiedetään onko toinen ostokunnossa, myynti jatkuvalle tilaukselle ilman siitä kertomista, hinnoittelun piilottelu

    #53627

    Eräässä huonekalukaupassa käytetään hinnoittelustrategiaa, jossa tuotteiden alkuperäiset hinnat nostetaan ennen suuria alennusmyyntejä. Tällä tavoin asiakkaat houkutellaan uskomaan, että he saavat huomattavia alennuksia, vaikka todellisuudessa alennusprosentit eivät olekaan niin suuria kuin annetaan ymmärtää. Tämä taktiikka saa asiakkaat tuntemaan, että he tekevät erinomaisen kaupan, vaikka todellisuudessa he eivät saakaan niin suurta säästöä kuin vaikuttaa.

    #53633

    Olin ostamassa sohvaa, kun myyjä tuli kyselemään mitä etsimme. Kerroimme lyhyesti toiveet (joita hän ei selvästikään kuunnellut). Hän osoitti läheisintä sohvaa ja sanoi “osta toi!”. Kauppoja ei tullut.. enkä siihen liikkeeseen palannut enää koskaan. Kyse ei toki ole vain epäeettisyydestä – ennemmin huonosta palvelusta.

    Varsinaista epäeettisyyttä on mielestäni myydä esim vanhukselle tuotteita, joita myyjä arvaa jo iän ja kysymysten perusteella, vanhuksen olevan liian haastavaa käyttää.

    #53637

    Epäeettisiä kokemuksia:

    1. Valokuituverkon myynti, myyjä tuli itsenäisesti kotiimme ovesta sisään koputtamatta tai soittamatta ovikelloa (ulko-ovi oli lukosta auki iltapäivällä). Painosti allekirjoittamaan myyntilomakkeen, ei suostunut poistumaan kotoamme ja oli todella ahdistava.
    Tämän jälkeen otin yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa asiasta ja seurauksena oli saman myyjän uudelleen tunkeminen kotiimme.
    Lopulta olin tilannut painostuksesta liittymän (peruin perumisajan sisällä ja sain silti järkyttävän suuruisia laskuja joista ei myyjä maininnut mitään).
    Tilanne lopulta raukesi yrityksen ymmärtäessä että vien asian seuraavaksi kuluttajasuojaviranomaiselle.

    2. Eräs elektroniikka liike mainosti että heillä on samat hinnat myymälässä ja verkossa. Menin myymälään aikeenani ostaa uusi pesutorni, olin tornia jo verkosta katsonut ja päättänyt minkä haluan, mutta koska liikkeen myyjä saisi hieman provisiota ostostani päätin mennä liikkeeseen asioimaan.
    Liikkeessä myyjä haukkui valitsemani pesutornin (asiakasarviot netissä olivat hyvät, suorastaan erinomaiset), kertoi ettei pesisi koneessa edes koiransa pyyhkeitä.
    Lopulta suostui kuitenkin laittamaan hinnan tuotteille ja hinnaksi tuli hänen lupaamiensa alennusten jälkeen silti yli 400€ enemmän kuin verkosta kotiinkuljetuksella ja asennuksella ostettuna.
    En syystäkään enää asioi kyseisen ketjun liikkeeissä ja pesutorni on muuten vieläkin hyvässä käytössä, ollut jo kuusi vuotta.

Esillä 5 viestiä, 41 - 45 (kaikkiaan 82)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.