Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
- Tämä aihe sisältää 162 vastaukset, 160 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 10 tuntia, 9 minuuttia sitten
treisedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.9.2025, 09:30 #55583
petvaisaedu-lapinamk-fiOsallistuja1. Aggressiivinen puhelinmyynti ikäihmisille. Soitetaan toistuvasti, painostetaan ostamaan tuotteita joita asiakas ei oikeasti tarvitse tai välttämättä edes ymmärrä. Näistä joskus ollut uutisissakin.
2. Mainonta joka harhaanjohtavaa, esimerkiksi joidenkin elintarvikkeiden myynti terveellisenä ja luonnollisina vaikka ne sisältäisivät paljon lisäaineita tai sokeria.
26.9.2025, 19:51 #55586
adseppaledu-lapinamk-fiOsallistujaKonkreettinen esimerkki on esimerkiksi Saaren Taika ja sen markkinointi. Tuotteiden kerrotaan parantavan jos jonkinmoista ihosairautta, myös sellaisia joihin ei parannuskeinoa ole. Tästä he ovat tainneet saada myös huomautuksen ja sattumaa vai ei, nykyään heidän mainoslauseensa ovat muuttuneet usein muotoon “asiakkaamme kertoivat aknen parantuneen” yms.
Myös hinnoittelu ennen suuria alennuksia, esim. black fridayta on usein harhaanjohtavaa; tosin nykyinen vaatimus 30 päivän alimman hinnan kertomisesta on tätä mielestäni hieman hillinnyt (tai aikaistanut…).
27.9.2025, 14:07 #55595
tomiheino81gmail-comOsallistujaKatteettomia terveyslupauksia lisäravinteiden kohdalla. Ei tule mieleen kauheasti muuta.
1.10.2025, 13:12 #55618
rikheinoedu-lapinamk-fiOsallistuja1. Tilasin isoäidilleni lehden 80-vuotis lahjaksi (puolen vuoden numerot). Kun määräaikainen tilaus läheni loppuaan iski puhelinmyyjä kimppuuni. Myyjä ei suostunut uskomaan etten tilaa lehteä enää uudestaan. Kohteliaasti yritin kertoa, ettei mikään kylkiäinen muuta tilannetta tai vetoaminen myyjän mielestä isoäidille aiheutuvaan mielipahaan kun lehden tulo loppuu. Lopulta oli pakko laittaa vaan luuri korvaan, jotta pääsen myyjästä eroon.
2. Autokaupan yhteydessä minulle myytiin päästömanipuloitu auto liikkeestä. Liikkeessä ei välttämättä asiasta oltu itsekään tietoisia auton laittomuudesta, mutta asiaa hoitaessa jälkimarkkinoinnin kanssa minua yritettiin johtaa harhaan 800€ hinnan hyvityksellä vaikka vaatimuksena oli useiden tuhansien eurojen remontti.
5.10.2025, 22:34 #55641
nkurppaedu-lapinamk-fiOsallistujaEn muista itse törmänneeni epäeettiseen myyntiin.
Olen toki kuullut asiakkaiden kautta siitä miten toiset myyjät ovat esimerkiksi haukkuneet kilpailijaa ja pyrkinyt sitä kautta vaikuttamaan asiakkaan ostopäätökseen kilpailutilanteessa.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.