Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 5 viestiä, 151 - 155 (kaikkiaan 182)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Olen törmännyt huonekaluliikkeen myyjään, joka kahden eri sohvan kohdalla väitti, että hänelläkin on kotona juuri se sama sohva ja, että se on todella hyvä. Valehtelu on epäeettistä. Lisäksi olen kuullut ikäihmisille myydyistä tarpeettomista remonteista.

mieleeni ei tule yhtään tapausta epäeettisestä myynnistä. tapauksia on varmasti paljon. Uutisissa vastaan on tullut etenkin vastuullisuuteen ja siihen liittyviin lupauksiin ja todelliseen toteutumiseen liittyvistä tapauksista.

Hyvin vähän itse henkilökohtaisesti olen kohdannut epäeettistä myyntiä, sillä en esimerkiksi puhelinmyyjille vastaa laisinkaan. Nyt kuitenkin omakotitaloa etsiessä on nähnyt monia vanhojen ihmisten koteja, joihin on tehty paljon turhia tai todella kalliita remontteja. Nämä on yleensä saatu myytyä asukkaalle niin, että remonttifirman myyjä on tullut suoraan ovelle esittelemään palveluja ja väittänyt, että joku remontti x on tehtävä pian. Yleensä nämä remontit suoritetaan niin nopeasti, että kaupan peruuttaminen on vaikeaa kun työ on jo tehty. Hyvin paljon vanhojen ihmisten tietämättömyyttä tai esimerkiksi muistisairautta käytetään hyväksi epäeettisessä kaupustelussa.

Mieleen tulee yksi puhelinmyyjä, joka kauppasi kilpailevan operaattorin liittymää. Myyjä oli todella päällekäyvä ja piikittelevä. Myyjä koitti saada vaihtamaan suomalaiseen operaattoriin, jolloin verot maksetaan suomeen. Tähän tarjoukseen kun vastasin että en halua vaihtaa kalliimpaan liittymään ja maksaa vain siitä enemmän että verot tulisi suomeen, sain kunnon läksytyksen asiasta. Jäi todella huono maku suuhun tuosta keskustelusta..
    Joskus kodinkoneliikkeessä päätöksen tehdessäni tuotteesta myyjä sanoi ”no onko tämä nyt se tuote mikä on mielestäsi paras näistä vaihtoehdoista” – ei ehkä paras lause myynnin loppuun. Ajattelin vain että enhän minä se asiantuntija tässä ole..
    Monella kokemuksia epäeettisiä kokemuksia puhelinmyynnistä ja valitettavasti vanhusten huijaus on yleistä.

Epäeettistä myyntiä on se, kun mainostetaan isoa alennusmyyntiä mutta tuote onkin hinnoiteltu ennen alennusten alkua normaali hintatasoa korkeammaksi jolloin “suuri alennus” onkin illuusio.

Toinen tapaus on puhelinmyyntiä koskeva, jossa myyjä johtaa harhaan esimerkiksi ikäihmisiä liian kattavilla palveluilla jotka eivät ole lainkaan tarpeellisia asiakkaan tarpeisiin nähden.

Esillä 5 viestiä, 151 - 155 (kaikkiaan 182)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.