Yrittäjäksi Lappiin

Esillä 2 viestiä, 206 - 207 (kaikkiaan 207)
  • Julkaisija
    Artikkelit

Olen itse ollut tilanteessa, jossa myyjä on painostanut minua tekemään ostopäätöksen nopeasti eikä ole antanut kunnolla aikaa miettiä tai vertailla vaihtoehtoja. Koin tilanteen epämiellyttäväksi, ja mielestäni tällainen painostaminen on epäeettistä myyntiä.

Toinen tilanne mikä tuli mieleen tapahtui äidilleni. Hänelle on puhelimitse myyty palvelu, jota hän ei oikeasti tarvinnut eikä täysin ymmärtänyt, mihin oli sitoutumassa. Mielestäni tällainen myynti on epäeettistä, koska myyjän pitäisi varmistaa, että asiakas ymmärtää sopimuksen sisällön ja ehdot.

Olen törmännyt epäeettiseen myyntiin useita kertoja. Osassa tapauksista olen ollut itse tuotetta tai palvelua hankkiva osapuoli, osa tapauksista on minulle kerrottu asiakkaiden toimesta.

Viimeisin oma kokemukseni epäeettisestä myyntityöstä tapahtui ollessani ostamassa tuotetta X, ja myyjä aloitti tarvekartoituksen sijaan kertomalla, että kilpailevan yrityksen tuotteet vastaavat heidän keskivertotuotteita. Lisäksi minulle yritettiin samassa hetkessä myydä pitkäaikaista leasing-sopimusta useille tuotteille ilman, että myyjä kartoitti tarpeitani millään tavalla.

Myös mediassa nostetaan esille epäeettistä myyntiä, kun esimerkiksi ikäihmisille myydään puhelimitse kanavapaketteja tai 5g internettiä puhelimeen, vaikka asiakkaalla olisi käytössään Doro tai muu puhelin jossa ei ole internetominaisuuksia. Nämä ovat mielestäni törkeitä ääripäitä ja heikentävät myyntityön luotettavuutta.

Esillä 2 viestiä, 206 - 207 (kaikkiaan 207)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.