Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
- Tämä aihe sisältää 81 vastaukset, 80 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 kuukausi sitten
evvierimedu-lapinamk-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.2.2025, 12:03 #53751
ltolvaneedu-lapinamk-fi
OsallistujaEn ole itse henkilökohtaisesti kokenut epäeettistä myyntiä, mutta epäeettinen myynti voi ilmetä monella tavalla. Esimerkiksi, jos asiakkaita painostetaan ostamaan tuotteita, joita he eivät tarvitse, tai jos tuotteen ominaisuuksia ja hyötyjä liioitellaan, se voi olla epäeettistä. Toinen esimerkki on, kun myyjät käyttävät hyväksi asiakkaiden heikkouksia tai epävarmuutta saadakseen kaupan päätökseen, kuten tarjoamalla kalliita lisätuotteita tai vakuutuksia, joita asiakas ei ymmärrä tarpeellisiksi.
4.2.2025, 19:59 #53765jahuukiedu-lapinamk-fi
OsallistujaEn ole itse joutunut epäeettisen myynnin kohteeksi, mutta sitä on esiintynyt lähipiirissäni. Myyjät ovat joko jättäneet olennaisia tietoja tai hintoja kertomatta, pakkomyyneet tai valehdelleet hinnoista.
8.2.2025, 20:00 #53774autio-anuoutlook-com
Osallistuja1.Puhelinmyynti jossa soitetaan yritykseen ja pyydetään tarkastamaan yrityksen yhteystiedot kuten puhelinnumerot. Tämän jälkeen tulee lasku kyseisestä palvelusta. Puhelussa ei ole mainittu mitään hinnoista tai sopimuksen ehdoista jne.
2. Ovelta ovelle myynti joka on kohdistettu ikäihmisille. Myydään esim kuntokartoitusta tai ulko-ovea aggressiivisesti ja annetaan ymmärtää että palvelu on pakko tehdä ettei tule suuria negatiivisia seurauksi.
9.2.2025, 07:35 #53778sarih-81gmail-com
OsallistujaItse en ole kokenut epäeettistä myyntiä, mutta työni puolesta olen saanut selvitellä epäeettistä myyntiä myyjien saamien palautteiden kautta. Nykypäivänä koen kuitenkin, että myynnin ja myyntitapahtumien laatuun panostetaan enemmän ja epäeettinen myynti suoraan myyjän tekemänä on vähenemään päin. Toki tiukat myyntitavoitteet, myyntikannunsteet ja kilpailutilanteet voivat johtaa myyjän tekemään ratkaisuja, jotka ei ole täysin hyvän myyntitavan mukaisia.
9.2.2025, 13:40 #53780jofagerhedu-lapinamk-fi
Osallistuja1. Alennetun tuotteen hintaa on nostettu kuukausi sitten alennuksen verran.
2. Piilotetut kulut esim halpa kWh hinta, mutta normaalia suuremman perusmaksun kanssa hinta korkeampi kuin ilman alennusta.
3. Ilmaistuotteiden puhelinmyynti, mutta todellisuudessa lasku lähetetään palvelumaksuna yms.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.