Tietoa Yrittäjäksi Lappiin kurssista › Foorumit › Yrittäjäksi Lappiin Foorumi › Moduuli 3 – Tuotteesta markkinoille › Myynnin periaatteet (mod 3 / op 4)
- Tämä aihe sisältää 181 vastaukset, 179 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 viikko, 6 päivää sitten
iskorhonulapland-fi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.8.2025, 12:04 #55146
imatkaseedu-lapinamk-fiOsallistujaOlen nähnyt tilanteen, jossa tuotteen hinnasta ilmoitettiin alennus, mutta alennettu hinta oli itse asiassa sama kuin aiempi normaali hinta. Tämä harhaanjohtava hinnoittelu on mielestäni epäeettistä.
Puhelinliittymän myyjä yritti painostaa minua ostamaan liittymän nopeasti väittäen, että tarjous katoaa pian. Myyjä oli epäammattimainen ja käytti pelottelua saadakseen minut tekemään nopean päätöksen, mikä tuntui kiristykseltä.27.8.2025, 15:16 #55162
akujasaledu-lapinamk-fiOsallistujaVanhusten hyväksikäyttö, jotka eivät välttämättä kykene arvioimaan kaupan ehtoja realistisesti.
28.8.2025, 16:03 #55207
valkhanjigmail-comOsallistujaLiittymäfeissarit usein houkuttelevat asiakkaita juttelemaan lakritsipatukoilla ja kauppaavat sitten hyvältä vaikuttavia liittymiä kaikenlaisilla piilomaksuilla.
30.8.2025, 09:04 #55220
htalmaedu-lapinamk-fiOsallistujaEpäeettistä myyntiä on usealla eri saralla.
Olen huomannut monissa liikkeissä, että hintoja on nostettu ennen alennusmyyntejä, jotta alennus asiakkaalle vaikuttaisi suurelta. Kuitenkin vain joku hetki aiemmin on tuote ollut myynnissä täsmälleen samaan hintaa, ilman alennusta.
Harhaanjohtavaa myyntiä harjoitetaan myös puhelinmyynnissä, etenkin ravintolisien kohdalla. Jossa vaikutuksia lupaillaan turhankin laveasti. Tuotteilla ei myöskään ole koskaan yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa, vaikka taatusti on. Osa saattaa olla jopa hengenvaarallisia tietylle käyttäjäryhmälle.
1.9.2025, 07:49 #55267
tihynyneedu-lapinamk-fiOsallistujaNormaalihintojen nostaminen ennen alennusmyyntien alkua, jolloin alennettu hinta vastaa aikaisempaa normaalihintaa. Näin saadaan johdettua asiakkaita harhaan.
Lisäravinteiden myynti valheellisella tiedolla, kuten esimerkiksi väittämällä, että kyseistä lisäravinnetta käyttämällä laihdut 10 kiloa kahdessa viikossa.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.